fallback

Как зимните капризи на стартера се маскират като паднал акумулатор

Собственикът на колата трябва провери някои неща, преди да отиде до магазина за нова батерия

Всеки знае, че през зимата, когато е студено, батерията произвежда по-малко ток, което води до проблеми при стартиране на двигателя. Често обаче се случва не отслабен акумулатор да е основният виновник за лош старт.

Стандартна ситуация за мразовито зимно утро. Шофьорът се опитва да запали колата и в отговор вместо енергичен тътен изпод капака се чува само бавното бръмчене на стартера или само щракания на релето. Дори неопитен водач в такава ситуация със 100% сигурност ще посочи причината за случилото се: батерията е "мъртва".

В известен смисъл тази диагноза ще бъде правилна. Когато се охлажда, при температури под нулата, акумулаторът на автомобила губи значително количество от първоначалния си капацитет. Достатъчно е да се каже, че при -20° C стандартната киселинна стартерна батерия има само 60% от номиналния си капацитет.

И ако вече е стара, тогава наистина може да има проблеми с електричеството, необходимо за стартиране на двигателя. Но когато кола с ефективен акумулатор изведнъж престане да дава признаци на живот, има смисъл да подозираме и стартера. Това означава, че въпреки наличието на достатъчно ток, той няма достатъчно сили да завърти мотора.

Първото естествено е, да проверим акумулатора. След това трябва да погледнем маслото в двигателя. Ако е некачествено има вероятност и то да замръзне и да не позволява завъртане на коляновия вал. След това идва ред и на стартера. Ако той вече не е особено "млад", проблемът може да е в смазката на лагерите на осите на статора и зъбното колело. Вследствие на замръзване, съчетано с по-слабата батерия заради студа, той може да не сработи.

Друг "мръсен номер" от стартера може да бъде окисляването. При някои модели автомобили стартерът е разположен ниско и периодично се "къпе" в потоците от химически реагенти, идващи изпод колелата. Поради това електрическия контакт се окислява (дори и при нови автомобили), което води до увеличаване на електрическото съпротивление във връзката. В един момент се достига такава стойност, че тази връзка започва да "поглъща" значителна част от енергията, подадена от акумулатора към стартера.

fallback
  • #4
    Българина ( преди 3 години )
    Не стигате, а стигаМе. Поддържайте си колите и няма да ви изневерят.
  • #3
    Българина ( преди 3 години )
    Само за протокола: пътуващите назима не трябва да стигате дотук. Вземете мерки предварително.
  • #2
    Вот дъ фах ( преди 3 години )
    "батерията произвежда по-малко ток" ..... Как пък не написахте една статия , която да не е пълен смях още от първото изречение
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Ротор, статор... куче влачи. Статор - "статичен, неподвижен", ротор - "въртящ се", хайде сега кое ли да има ос? Жокер - каква хубава снимка има към старите материали по темата.:)
fallback
Последни