fallback

Европа скочи срещу плана на Байдън за електромобилите

Европейската комисия настоява инициативите да се спрат, защото са дискриминационни за съюза

Политиката на американския президент Джо Байдън за инициативи за закупуване на електромобили продължава да предизвиква дискусии и негодувания. Според предложението в т. нар. "Възстановителен акт" се предвижда настоящият екобонус от 7500 долара да се увеличи на 12 500, но само за автомобили, произведени в САЩ и то там, където работниците са членове на синдикатите.

Но този акт се счита за дискриминационен от различни страни и организации, включително и от Европейския съюз, откъдето бе изпратено писмо, подписано от Вицепрезидента на Европейската комисия и отговорник за търговията на съюза Валдис Домбровскис. Според Блумбърг, в писмото се настоява да се елиминират "всички елементи" на мярката, които биха довели да негативи за внасяните в САЩ автомобили.

"Вярваме, че данъчните облекчения могат да са много важни, за да се засили търсенето на електромобили. Много членове на ЕС правят подобни инициативи. Но вярваме също, че тези бонуси трябва да са справедливи и да се избегне дискриминацията между автомобилните производители", е заявил Домбровскис. И не само по отношение на чуждите компании, но и за американските работници, които не членуват в синдикатите.

"Не ни се струва вероятно, че предложените облекчения ще са ефективен инструмент, който да засили участието на работници в съюзи, а би могло да се окаже, че ще има допълнителна дискриминационна инициатива да се купуват коли от производители, при които работниците вече са членове на синдикатите", продължава вицепрезидентът на ЕК. 

Все пак планът на Байдън би бил "несъвместим" с правилата на Световната търговска организация (СТО) и би рискувал да наруши веригите за доставки. Така че в крайна сметка Домбровскис предупреждава за последствията от запазването на предложението: „Няма нищо, което да спечелим от двете страни на Атлантика, за да застрашаваме тези полезни отношения чрез дискриминация на продукти и инвеститори“.

„Мерки като тези, които се проучват в момента също биха били в противоречие с нашите неотдавнашни усилия да възстановим тези отношения чрез решаване на проблемите ни от миналото и избягване на нови точки на напрежение“, продължава Домбровскис. Апелът му допълва този на фирми като Toyota, Honda и Volkswagen, към които се присъедини и Tesla, където винаги са били против мерките.

Не само Европа - дори Канада и Мексико казаха твърдо „не“ на идеята на Байдън, чрез своите лидери, събрани в Белия дом, защото мярката ще намали продажбите на превозни средства, изнасяни от тях за съседните Съединени щати. На срещата на върха на трите страни, американският президент се опита да успокои двамата търговски партньори, припомняйки, че стимулът не се приема лесно в Сената, където дори може да получи отказ.

При всички положения, разделянето на Запада по отношение на електрическите коли е сценарий, които задължително трябва да се избегне, тъй като спорът "инициативи или не" отслабва позициите на ЕС и САЩ и ще помогне на китайските конкуренти, които скоро ще имат водеща роля в сектора, да наложат по-лесно "диктата" си.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Сетиала се Мара да се побара! Къде спаха Брюкселските ***. когато САЩ ревнаха с/у помоща за АЕРБЪС. че разбираш ли нарушавала конглокенцията (с Боинг) и била незаконна, и разбира се я отемниха? Кога най-после твзи кухи кратуни ще се осъсзнаят, че САЩ не им е съюзик изобщо, а просто една пиявица, на която не и пука за никой, освен за собственото благоденствие, с цената на всичко.
  • #6
    VAYK ( преди 2 години )
    Байдън е брутално заспал!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    *** номер 1 и 2 - огромните субсидии са за нефетената индустрия, ама откъде да го знаете, спешно им трябва 525 милиарда долара за нови инвестиции, ама няма
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Значи на баба Пепа никой не се сеща да й субсидира лекарствата,тока или каквото и да е, обаче за автомобили струващи 40000 юро няма проблем
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    1 Той затова човека прави завод в Европа за да няма подобни проблеми с европейците.
  • #2
    Муахаха ( преди 2 години )
    Субсидирането е изкривен и извратен приом, за който даже върлите кумунисти едно време не са си мечтали! Няма такова изкривяване на пазара от страна на държавата! А да се субсидира покупката на луксозно превозно средство е пълно безумие! Всички данъкоплатци плащат част от скъпите играчки на шепа хора! Извратеняци, сър!!Ама всички си траят с надеждата,че някой ден ще има електрички за 20 000 Евро и държавата ще им върне 10 000 Евро .... чекайте си!!!
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Тесла как няма да са против мерките, като са без синдикат - Мъскито е тотален робовладелец
fallback
Последни