fallback

Близо 800 000 карат без книжка във Франция

Бройката продължава да расте въпреки огромните наказания

Френската държавна институция Observatoire national interministériel de la sécurité routière (ONISR), която се грижи за сигурността по пътищата, обяви стряскащ доклад. Според него, над 770 000 водачи във Франция шофират автомобили, въпреки че временно или постоянно са без шофьорска книжка. И в сравнение с миналото десетилетие, бройката показва постоянно увеличение.

Достатъчно е да се погледнат данните от предходни години, за да се види гореспоменатият ръст: през 2016 година, глобените за липсваща шофьорска книжка са 111 844 водачи, а за 2019 - 123 219 или ръст с 10%. През миналата 2020 година пък, процентът на водачите, участвали във фатални инциденти, като не са били с редовен документ е 6%, а тези, които са участвали в ПТП с пострадали са 3,5%.

Но защо толкова много хора във Франция шофират без книжка? Според специалисти има няколко основни причини. Една от основните е трудното получаване на документа, позволяващ ви да шофирате. Заради времето за шофьорски курс или дисциплиниращ такъв (за връщане на точки), цената и отново времето, нужно за полагане на изпит, някои просто предпочитат да не си вземат книжката.

Друга важна и често срещана причина е страхът от загуба на работа. Според Пиер Шасре от асоциацията "40 милиона автомобилиста", има все по-нарастваща репресия по пътищата, с все повече и повече радари и ограничения на скоростта, при които, заради нарушения и загуба на контролни точки, са отнети над 100 000 свидетелства за правоуправление.

Много работници и служители, обаче, се нуждаят от автомобилите си, за да достигнат до местоработата си. И ако изгубят точките от книжката си има шанс да изгубят и работата си. Затова някои предпочитат да продължат да шофират и да се надяват да минат между капките.

Но трябва да си дадат сметка, че шофирането без книжка не е просто нарушение, а престъпление, за което може да получат една година затвор и 15 000 евро глоба. Тук не броим последствията при инцидент, в който застраховката не важи, а ако инцидентът е сериозен, може водачът да се наложи да плаща за него цял живот.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    То все по-малко са за затвор защото затворите са препълнени и пак се оказва че бешият работещ човек няма как да се защити а тарам буката по добре въоръжен и от армията.Ама иначе и за газов ще искат разрешително скоро
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Колега, пише до една година, което в превод означава че до ефективно излежаване не се стига
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    В Африка книжки няма, така са свикнали новите французи.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    С толкова държавен терор , много хора си дават сметка , че ги връщат във времето на крепостничеството, затова в един хубав ден показват "кукиш" на системата и започват да трупат нарушения, глоби и т.н. които са несъбираеми ,а по закон не са и за затвор.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    То в тая Франция, белите хора са на привършване, така че нищо не ме учудва!
fallback
Последни