IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Германска доминация в премиум-сегмента

Четири марки държат около 2/3 от продажбите в света

Пазарът на първокласни или луксозни автомобили е едновременно печеливш и труден. Докато много производители се опитват да оцелеят в тези смутни времена на пандемии и недостиг на полупроводници, на върха са няколко марки, които се движат напред без големи притеснения. Такъв е случаят с германските премиум марки които заедно контролират близо две трети от този важен сегмент, пише в анализа си Фелипе Муньос от JATO Dynamics.


германски премиум


Комбинираните продажби на Audi, BMW, Mercedes-Benz и Porsche между януари и октомври тази година представляват 59% от всички, което означава, че на останалите брандове се падат 41%. По време на пандемията през 2020 г. четирите германски компании са продали около 6,3 млн автомобила, което също прави 59%.

Доминацията на тези производители се вижда най-вече в Европа, където техният дял е 73%, като премиум-брандовете изпреварват дори масови марки като Fiat, Citroen или Toyota. През първите 10 месеца на тази година BMW отчита повече продажби от Renault, а Mercedes и Audi надминаха Skoda, Ford или Hyundai.


Audi A3


Основната причина за този успех се крие в навлизането в популярните сегменти – компактни модели и SUV. Откакто Audi пусна A3 в средата на 90-те години на миналия век, първокласните германски марки (с изключение на Porsche) успяха да се възползват от желанието на потребителите за достъп до техните автомобили.

В момента на пазара има общо 23 премиум и 8 луксозни бранда. От първите само Audi, BMW, Mercedes и три други играят важна роля в сегмента. Останалото е съставено от марки, които се борят да оцелеят или които са на световните пазари само от няколко месеца. Трите негермански производителя, които играят сериозна роля са Tesla, Volvo и Lexus. Те са много различни, но успяха най-вече по една причина – открояват се от останалите.


Tesla


В момента Tesla е четвъртата най-продавана премиум-марка в света, като тя се превърна в синоним на електрическите автомобили и бързо се утвърди на основните пазари – Европа, САЩ и Китай. Очаква се, че през тази година тя ще продаде повече от 1 млн бройки. До този резултат се приближава и Volvo, която ще завърши годината с над 700 000 продажби, докато резултатът на Lexus ще е по-нисък, но японците се възползват максимално от технологиите на Toyota и се утвърдиха в Северна Америка и Китай.

По-надолу се разполагат други два бранда, които имат огромен потенциал - корейският Genesis и китайският Hongqi. Първият съществува като независима марка от 2017 г. и оттогава непрекъснато предлага нови модели. Само за четири години марката пусна на пазара шест нови автомобила и един обновен. Резултатът е влизане в Топ 10 през тази година, изпреварвайки утвърдени марки като Lincoln, Acura, Infiniti или Jaguar.


Genesis


Интересен е и случаят на Hongqi. Докато се подготвя за глобалната си експанзия, китайската марка демонстрира значителен напредък в дизайна и технологиите в своята гама. В крайна сметка Китай също ще играе важна роля в този сегмент, а Hongqi е най-добрият пример за това досега.

Снимки: Carscoops

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма да коментирам, че ще се изпокараме.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Neuk ( преди 1 месец )
    Последната статия на Felipe Munoz в Jato Dynamics е от 28.11.2021 и се отнася за ФВ.Предишната е за китайските електроавтомобили. Моля авторът да даде линк към статията и да покаже разрешението за превода и публикуването.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 1 месец )
    След 6-то място се разполагат други 2 НОВИ марки, които имат огромен ПОТЕНЦИАЛ - корейският супер-GENESIS и китайският Hongqi, като 1-ят съществува като независима марка от 2016 г. и непрекъснато предлага нови Konkurrenz-боеспособни модели. Само за 4 години премиум-Брандът пусна на щатския пазар 6 нови автомобила + 1 изцяло обновен. Крайният резултатът от тази експанзия е успешното му влизане в Топ-10 през 2021 год., изпреварвайки утвърдени марки като Lincoln, Acura, Infiniti и Бритиш-Jaguar.!.
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те и в премиум сегмента са скъпи и чупливи
  • #6
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Премиум може да са напред, в средния и малкия клас колите им са скъпи и чупливи. По-добре японки или френски, дори те вече се чупят по-малко, а и са по-евтини за ремонт.
  • #5
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Ми да! ( преди 1 месец )
    "През първите 10 месеца на тази година BMW отчита повече продажби от Renault..." Балъците свършиха! Рено купуват само останалите тук-там неудачници.
  • #4
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Киро ( преди 1 месец )
    Какъв премиум е Волво? Да сложат Инфинити, Кадилак, че и Аглока дори, вместо волво.
  • #3
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Има премиуми и псевдо-премиуми. В статистиката не ги разделят, но ние си знаем кои са
  • #2
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 1 месец )
    Е, то и Волвото не е никакъв премиум, *** все бързат да го слагат в тия класации.
  • #1
    4 rate up comment 5 rate down comment
    срам ( преди 1 месец )
    Преди малко проверих няма такава статия в Jato нито пък някой си Муньос