fallback

По какво иридиевите свещи се различават от обикновените?

Структурно всички автомобилни свещи са абсолютно идентични продукти

Днес на пазара за автомобилни компоненти можете да намерите голямо разнообразие от консумативи. Например, свещите могат да бъдат иридиеви или обикновени, но на пръв поглед съществената разлика между такива продукти и конвенционалните не винаги е очевидна. Единственото, което хваща окото е силно повишената цена. В същото време всеки автомобилист би искал да разбере дали изобщо има смисъл да се плаща за такива „дреболии“?

Структурно всички автомобилни свещи са абсолютно идентични продукти. По същество това са електроди, затворени в керамичен изолатор. Въпреки относителната им простота, свещите са един от най-важните компоненти на системата за запалване. И те са първите, които се подозират, когато моторът започне да стартира не толкова енергично и уверено, както преди. И всичко това, защото всяка свещ се износва.

Основната разлика между различните продукти обаче се крие в материалите, от които са направени. И преди всичко това се отнася до материалите, от които са направени електродите на свещите. Това е така, защото основният положителен електрод постепенно се топи и става неизползваем. Поради тази причина силно се препоръчва свещи да се сменят при всяка втора смяна на масло. В "обикновените" свещи основният електрод най-често е направен от сравнително евтин материал - никел-хром. Такава свещ може да е в изправност, в зависимост от параметрите на двигателя, от 10 000 до 30 000 километра.

С течение на времето се появиха и "усъвършенствани" свещи, изработени от много по-издръжливи и в същото време по-скъпи материали. Най-ярките представители на т.нар. нова вълна са свещи от иридий и платина. Както може би се досещате, скъпата платина и иридия се използват за създаването на гореспоменатия централен електрод. Вярно е, че електродът не е направен изцяло от тези метали. В преобладаващото мнозинство от случаите от иридий и платина се създава само малко част от върха на електрода.

Платинените свещи са в състояние да издържат почти два пъти по-висока температура - до 1700 градуса по Целзий и в резултат на това издържат два пъти по-дълго - до 60 хиляди километра. Иридиевите свещи могат да издържат на температури до 2500 градуса и да служат до, забележете... 100 хиляди километра. Иридиеви електроди са особено трудни за повреда. Ето защо цената на такива свещи е толкова висока. Има ли смисъл да ги купувате? Преценете сами.

fallback
  • #17
    Subar4u ( преди 2 години )
    ...и като си взех Б12 outback H3 3000m3 208 коня и като прочетох 6 форума със изстрадали собстевеници на износени легла на клапани,заради високите температури от изгаряне на газта взех че прочетох малко и си купих NGK laser line lpg 7 , нещо като 32 лв за брой и в моя случй понеже са 6....200 кинта...да не споменавам че ги карам вече 64 000 км без никаква забележка и се извинявам , че нямам проблеми с износени легла на клапани...:) трее се чете, батки!!!!
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Имах подобен проблем. Колата палеше една идея по-бавно и двигателя имаше страни вибрации все едно някой цилиндър не работеше добре. Свещите ги бях сменил с Бош преди 10 000 км и не мислех, че може да е от тях. Гледах кабели, токове всичко беше наред и си викам, че или нещо е от горивната система или свещи. Свалих свещите и се оказа, че едната е изпушила. Моментално и 4-те в кофата и си взех Denso Iridium SC16HR11 по препоръка на специалисти. Вече 85 000 км карам с тях и няма никакви проблеми.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    От собствен опит мога да кажа, че свещите на Бош не струват. Скъпи и с кратък живот. Иридиевите на Бош издържат колкото обикновените на Денсо и НЖК. Пробвал съм на няколко автомобила. Сори Бош, но не ставате. Същото е и с много други неща не само със свещите. Например никога не си вземайте накладки и дискове от тази марка. Свирят, *** и могат да ви изкарат нервите. Крушките им също са много зле. Китайските от неизвестни марки за 2-3 лв издържат повече от Бош за 15-20 лв.
  • #14
    Toto Rino ( преди 3 години )
    Ч.2/...оттам купувам иридиеви свещи Denso за LPG/бензин по 25 лв.парчето и работата заспа.Верно ,че и на самата бобина /тя е с два щекера към 3и4 цилиндър/има леко напукване като косъм,то ние се напукахме та кво остава за тия бангии/но засега държи.Иначе и щекерите ги смених с оригинални на Bosch за 15лв бр.Оригинална бобина Bosch е 1200 лв.Аналогът е около 499Ако можете си проверявайте и сами нещата, защото си патим и от "майстори"...Живи и Здрави !
  • #13
    Tito Rino ( преди 3 години )
    С газов инжекцион съм и преди време започна яко да прекъсва и да не върви колата,и трудно палеше.Закарах я в сервиз , защото вече и беше време за обслужване,и му казах на "майсторчето"за проблема,да прегледа запалителната система и т.н.Взимам колата след обслужване и смяна на свещи от 3.60,но след около хиляда км същия к*р. МАйстирЧЕто вика кабелите са, а те бяха нови ,после вика бобина е ,а тя е 400 лв,аз му викам чао ще се оправим.В неделя пред нас,свалям свещите-те черни като на Айшето очит ...
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Kia rondo на 200 хиляди мили 6-цилиндров двигател с оригинални иридиеви свещи , няма никакъв проблем засега.
  • #11
    Да,да, добре ( преди 3 години )
    Иридиевите са скъп излишен ***, карам с обикновен бош за 3,60 и нямам проблеми
  • #10
    джони ( преди 3 години )
    Не се занимавайте с глупости, " Шампион " и си гледам кефа.
  • #9
    Димитър ( преди 3 години )
    На моята кола Хонда нямаше проблеми с обикновените свещи, но като сложих газ и започнаха проблемите. Смених свещите с Denso IK20 иридиеви и вече 85 000 няма проблеми.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    до колкото знам и го пише в спецификациите платинените издържат два пъти повече от иридиевите
fallback
Последни