fallback

По какво иридиевите свещи се различават от обикновените?

Структурно всички автомобилни свещи са абсолютно идентични продукти

Днес на пазара за автомобилни компоненти можете да намерите голямо разнообразие от консумативи. Например, свещите могат да бъдат иридиеви или обикновени, но на пръв поглед съществената разлика между такива продукти и конвенционалните не винаги е очевидна. Единственото, което хваща окото е силно повишената цена. В същото време всеки автомобилист би искал да разбере дали изобщо има смисъл да се плаща за такива „дреболии“?

Структурно всички автомобилни свещи са абсолютно идентични продукти. По същество това са електроди, затворени в керамичен изолатор. Въпреки относителната им простота, свещите са един от най-важните компоненти на системата за запалване. И те са първите, които се подозират, когато моторът започне да стартира не толкова енергично и уверено, както преди. И всичко това, защото всяка свещ се износва.

Основната разлика между различните продукти обаче се крие в материалите, от които са направени. И преди всичко това се отнася до материалите, от които са направени електродите на свещите. Това е така, защото основният положителен електрод постепенно се топи и става неизползваем. Поради тази причина силно се препоръчва свещи да се сменят при всяка втора смяна на масло. В "обикновените" свещи основният електрод най-често е направен от сравнително евтин материал - никел-хром. Такава свещ може да е в изправност, в зависимост от параметрите на двигателя, от 10 000 до 30 000 километра.

С течение на времето се появиха и "усъвършенствани" свещи, изработени от много по-издръжливи и в същото време по-скъпи материали. Най-ярките представители на т.нар. нова вълна са свещи от иридий и платина. Както може би се досещате, скъпата платина и иридия се използват за създаването на гореспоменатия централен електрод. Вярно е, че електродът не е направен изцяло от тези метали. В преобладаващото мнозинство от случаите от иридий и платина се създава само малко част от върха на електрода.

Платинените свещи са в състояние да издържат почти два пъти по-висока температура - до 1700 градуса по Целзий и в резултат на това издържат два пъти по-дълго - до 60 хиляди километра. Иридиевите свещи могат да издържат на температури до 2500 градуса и да служат до, забележете... 100 хиляди километра. Иридиеви електроди са особено трудни за повреда. Ето защо цената на такива свещи е толкова висока. Има ли смисъл да ги купувате? Преценете сами.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    До 6 Екюем са френски свещи мисля от групата на Маршал едно време,ако са оригинални трябва да са френски иначе незнам.
  • #6
    Ирокези ( преди 2 години )
    някой може ли да ми каже какви са моите свещи Eyquiem Читави ли са? На кутийките им не пиша кой е производителя,а само името и тва е
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-важното е да не са фалшиви! Вчера си смених "иридиевите" свещи, които бяха на 32.000 км. и бяха взели-дали! Пълно е с *** и фалшификати.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    разликата е в цената като при бензина очаквам статия и за електрическия ток дали при енергопро е по качествен или при евн и чез
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Като карах бензинова кола съм слагал от по скъпите иридиеви свещи дето са по 25лв. слагал съм и обикновени евтини свещи Denso от 5 лв. И двата вида изкарват 40-50 хил. км и не съм забелязал никаква разлика в работата на двигателя. Сега минах на дизел.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Сложих иридиеви свещи тази година, пък ще видим колко са хубави. Старите обикновено караха по 15000 км.
  • #1
    112 ( преди 2 години )
    Мислех си че оригиналните свещи на колата ми са иридиеви и след като ги смениха на 80000 км се оказа че не са такива. Сложиха пак същата марка но съм живял в заблуда толкова време. :D
fallback
Последни