В някои държави, особено в тези с по-студен климат, се забелязва интересна тенденция – автомобилите се запалват по-често през зимата, отколкото пред лятото. Понякога подобни инциденти са провокирани от фактори, които остават незабележими. Експерти посочват причините за това.
Първата от тях е евтиният антифриз. С повишаване на температурата на двигателя той не само се изпарява, но и може да се запали. Подобно развитие на нещата става възможно заради замърсяване на охладителната система или нарушаване на въздушните потоци към радиатора.
Друга причина е лошо монтирано предно стъкло при смяната му. Възможно е да останат микро пукнатини, през които преминава влага от течност за чистачки. Тя е направена, за да не замръзва, но ако не е качествена, със сигурност съдържа метанол, а той е лесно запалим. Освен това, комбинацията от вода и метанол води до корозиране на кабелите под арматурното табло. И съответно става причина за късо съединение.
Експертите препоръчват също така през този период да се обърне специално внимание на акумулаторите и високоволтовите проводници, като основно трябва да се следи качеството на изолацията. При свързване проводниците не трябва пускат искри. Ако това се случи със стара батерия, има голям риск от експлозия.
Освен това, трябва да се внимава при използването на външни източници за запалване – като ток от друг автомобил. Лошият контакт при голямо натоварване може да доведе до прегряване на окабеляването и късо съединение. Друга причина са животните. През зимата котките и мишките обичат да се крият на топло под капака, които са способни да увредят окабеляването.