През последните месеци се засилват слуховете за предстоящото влизане на концерна Volkswagen във Формула 1. Нито от тях обаче не допуска появата на заводски отбор на германския производител, като се работи по няколко варианта.
Според последните информации ръководството на VW Group е дало „зелена светлина“ на две от марките си – Audi и Porsche, да разработят различни варианти за партньорство с съществуващи отбори. Audi дори вече преговаря покупка на основен дял от McLaren Racing, откъдето засега отричат подобна сделка, но тя е все по-вероятна.
Косвено доказателство за това е фактът, че McLaren Racing, който има сериозни финансови проблеми и е на загуба през последните няколко години, си купи отбор от IndyCar. Сумата по придобиването на Arrow McLaren SP не се разкрива, но е логично да се предположи, че тя е отпусната под някаква форма именно от Audi.
Porsche, на свой ред, работи по два варианта за влизане във Формула 1 – сделка с Red Bull, където остават без доставчик на двигателя от следващия сезон след напускането на Honda, или сътрудничество с Williams. Начело на този отбор е Йост Капито, който през периода 2013-2016 г. беше спортен директор на Volkswagen. Засега той твърди, че не знае нищо по въпроса, но обясни защо групата не може да влезе със собствен отбор във Формула 1.
„Проблемът в Германия е свързан с ограничения, наложени от договорките с профсъюзите. Затова и Audi участва в „24 часа на Льо Ман“ с тима на Joest. Същото направи и BMW. За една германска компания е много по-просто да си намери партньор, отколкото да създаде заводски отбор“, обясни Капито.