fallback

Volkswagen "отмъкна" спеца по батерии на Apple

Топ-експертът Синхо Ан има сериозен опит и в Samsung

Не са малцина служителите на технологичния гигант Apple, които идват във фирмата след служба в някой автомобилен производител. Особено в настоящия етап, в който американската компания възобнови с пълна скорост разработките на собствен електромобил. Но този път ситуацията е коренно различна, след като кадър на "ябълката" премина към автомобилна фирма.

Става въпрос за  Синхо Ан (Soonho Ahn), който е наричан "гуру на батериите" и който в последните три години управляваше именно сектора с батериите в департамента за изследвания и разработки на Apple. Сега, специалистът заменя Купертино с далеч не толкова слънчевия Волфсбург, където ще е главен технически мениджър в подразделението за батерии на автомобилния гигант.

Ан на свой ред бе "откраднат" за Apple от позицията на изследовател на технологии за новите поколения батерии в Samsung. Американската компания винаги е била дискретна за реалните задължения на специалиста и не е ясно дали сред тях са били само тези по отношение на потребителската електроника или е работил и за автомобилните амбиции на технологичната компания.

Фактът, че Volkswagen е един от автомобилните производители с най-големи амбиции по отношение на електрическите коли, явно е накарал инженерът да се премести в Германия (както и по-солидно заплащане). Там, той ще прави точно това, което е правил и в САЩ - ще отговаря за развитието на батериите.

Потвърждението за новата длъжност на Синхо Ан дойде от профила му в социалната мрежа LinkedIn, в който е обявено, че от ноември поема ролята на "CTO Battery Division, Group Components" във Volkswagen. Търсенето на суперталантливи личности не е нещо непознато за бизнеса. Илън Мъск, например, често се оплаква, че конкурентни компании като Rivian или Xpeng тръгват на лов за отгледани от Tesla таланти, за да се сдобият с умения и технологии.

Що се отнася до Apple, един от най-сензационните случаи на бивши служители, напуснали и приели нови предизвикателства е този на Зен Юкун, по-известен като Робин Зен. Той работеше по разрешаването на серии от проблеми с първото поколение MacBook Air, а преди 10 години се завърна в Китай, за да открие собствена компания. Последната се нарича CATL, като в момента е най-големият производител на батерии в света с 32,5% пазарен дял, което позволява на Зен да разполага с лично богатство от около 50 милиарда долара.

fallback
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Хех, като пишеш "Президента на КИА да прави дизайна на Хюндай." дали въобще си вярваш?
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    До колкото помня, Хюндай-Киа взеха шеф от Фолксваген Петер Шрайер ,който да им напарви колите и директно го направиха президент на КИА! Президент!!!! Президента на КИА да прави дизайна на Хюндай. След като като се пенсионира, Хюндай-КИА взеха на негово място пак кадър на ВАГ Люк Донкерволке. Така, че като пишеш за азиатци и оцеляване се сещай за Хюнзай-КИА на кой си дължат успеха.
  • #1
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Единствения шанс за оцеляване на лоените немски мозъци е да си напазаруват свежи мозъци и технологии от Азия. Това и правят.
fallback
Последни