Освен Volkswagen, Audi също е заблудила съответните органи и клиентите си „неморален" начин, като е оборудвала своите автомобили с двигатели със софтуер, който манипулира вредните емисии. Това постанови Федералният съд в Карлсруе.
Базираният в Инголщат производител е пуснало на пазара превозни средства, оборудвани с двигателя EA 189 на Volkswagen, въпреки че „поне едно отговорно лице" в компанията е знаело за наличието на софтуер, който е незаконен, се посочва още в решението на съда.
„Това решение означава, че Audi също носи отговорност за манипулираните двигатели, разработени от Volkswagen. И дава възможност на засегнатите потребители да си потърсят правата по съдебен път", коментира адвокат Клаус Голдщайн.
От своя страна, Audi ще трябва да плаща обезщетения, след като през май 2020 г. същият федерален съд разпореди на Volkswagen да възстанови разходите на потърпевш клиент. Две години по-рано компанията от Инголщад се съгласи да плати глоба от 800 млн евро, поискана от прокуратурата в Мюнхен, като понесе и наказателна отговорност.
В момента тече процес срещу бившия шеф на Audi - Рупърт Щадлер, който беше обвинен още през 2020 г. До момента скандалът с манипулираните двигатели, наречен „Дизелгейт", струва на VW Group повече от 30 млрд евро, като те бяха платени предимно в САЩ, където германският производител се призна за виновен в измама през 2017 г.
През есента на 2015 г. Volkswagen призна, че е оборудвал 11 милиона от своите дизелови превозни средства със софтуер, способен да прикрива вредните емисии, понякога надвишаващи до 40 пъти разрешените стандарти. Около 8,5 милиона от превозните средства са в Европа. В Германия производителят сключи през април 2020 г. споразумение с асоциацията на потребителите (VZBV), което ще струва на концерна около 750 млн евро.