Британско издание на What Car? състави нова класация за най-ненадеждните автомобили на пазара. За целта са взети мненията на 16 000 собствениците, като те са разказали за проблемите, с които са се сблъскали през последната година, както и какви суми е трябвало да платят за тяхното отстраняване. Посочени са общо 178 модела от 30 различни марки, като накрая екипът на изданието е изчислил индекса на надеждност на 25-те най-лошо представили се.
В случая са анкетирани притежатели на модели, продавани на пазара във Великобритания, което означава, че почти всички те са достъпни и за потребителите в Европа. Сред тях има както автомобили от последното поколение на даден модел, така и от предишни генерации. А това, което прави впечатление е наличието и на някои луксозни и скъпи модели, чиито ремонти не са никак евтини.
Местата от 25-о до 11-о заемат следните модели (след името им е посочен рейтингът за надеждност): Opel/Vauxhall Mokka (2016-2019) – 87,3 Nissan Qashqai дизел (2014-2020) – 86,6%, Vauxhall Astra (2015-досега) – 86,6%, Jaguar I-Pace – 86,3%, Audi A6 (2016-досега) -85,3%, Peugeot 3008 дизел (2017-досега) – 85,2%, Mercedes A-Class (2018-досега) – 84,8%, Fiat Abarth 124 Spider (2016-2019) – 84,5%, Nissan Juke бензин (2010-2019) – 83,8%, Range Rover Sport дизел (2013-досега) – 83,5%, Alfa Romeo Giulia (2016-досега) – 83,1%, Range Rover Evoque (2019-досега) – 82,6%, Audi A6 (2011-досега) – 82,1, Land Rover Discovery Sport (2014-досега) – 82,1%, Peugeot 2008 (2013-2019) – 81,8%.
Топ 10 на най-ненадеждните коли (ГАЛЕРИЯ):
При модела на Jaguar с повреди са са сблъсквали близо половината анкетирани – 45%, като проблемите обаче не са толкова сериозни. Най-често те са в каросерията, интериора и сателитната навигация, но и това не е за пренебрегване, тъй като става въпрос за луксозен SUV. Над 52% от колите са прекарали повече от 7 дни в сервиза, като 3% от собствениците са платили между 300 и 500 лири за ремонта.