Представители на британското издание на Autocar имаха възможност да тестват предсериен прототип на Maserati Grecale и разкриха гамата от двигатели, както и характеристиките и оборудването на модела.
Вече е известно, че кросоувърът е изграден на платформата Giorgio със задно предаване, която се използва от Alfa Romeo Stelvio и Giulia, както и че премиерата му ще се забави заради недостига на микрочипове. Според Autocar, окачването на Grecale е почти еднакво с това на двата модела на Alfa, но има и някои малки разлики.
Кросоувърът на Maserati, например, използва хидравлични втулки, а не гумени, като има и трикамерно въздушно окачване. Последното обаче ще се предлага само на скъпите версии, докато по-ниските нива на оборудване ще бъдат с пружинно окачване с пасивни или активни амортисьори. Системата за задвижване на четирите колела Q4 е с динамично разпределение на въртящия момент между осите, а топ-версията Trofeo има нещо подобно на дрифт режим, когато цялото сцепление отива само към задните колела.
Автомобилът разполага и със собствена система VDCM - аналог на G-Vectoring Control на Mazda. При завиване тя оценява вероятността от отклоняване на предния мост и ако е необходимо, намалява подаването на въртящ момент или избирателно натиска спирачките.
Основното в колата обаче са двигателите. Базовият агрегат на Grecalе ще бъде 2,0-литров с 4 цилиндъра, който работи с 48-волтов стартер-генератор, турбокомпресор и електрически компресор e-Booster. При модела Ghibli Hydrid и Levante Hybrid той развива 330 конски сили и 450 Нм въртящ момент, но при Grecale мощността ще бъде по-малка – 300 конски сили. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч ще отнема 5,6 скекунди.
Вторият агрегат е 3,0-литров мотор с 6 цилиндъра Nettuno, поставян на суперколата MC20. Той развива 621 к.с., но при кросоувърът мощността му ще бъде намалена.
Снимки: Maserati