fallback

И "Калашников" се насочи към електромобилите

Руската компания патентова две екологични превозни средства

Руската компания "Калашников" е добре позната по целия свят с автоматичните си оръжия и военното оборудване. Но производителят на АК-47 насочи погледа си и към автомобилния сектор и по-конкретно към електромобилите, заявявайки намеренията си да произвежда свои собствени модели. Руснаците дори смело се изказаха преди време, че могат да се опълчат на Tesla.

Първото си предложение за електрическо превозно средство от "Калашников" показаха през 2018 година, с концепцията Electric CV-1 в ретро стил. По-късно същата година бе представен и прототипът Izh UV-4 за компактно 4-колесно возило с 4 врати, а година по-късно на автосалона в Москва машината бе представена и във вариант за таксиметров автомобил.

Сега оръжейният производител явно става все по-сериозен в намеренията си за производство на електромобили, като патентова дизайна на два свои електрически модела. Първият е именно UV-4, който като визия не се е променил особено спрямо концепцията и прилича на пораснало Renault Twizy, с открити колела и врати в милитаристичен стил. Машината е с дължина от 3,4 метра, ширина от 1,5 и височина от 1,7 м.

Очаква се серийният модел да бъде със сравнително базово оборудване, но все пак ще има климатик, отопление, дигитален инструментален панел, мултимедия и настройващо се окачване. В по-ранни материали компанията бе заявила максимална мощност на електромотора от 68 к.с. (50 kW), който ще позволи максимална скорост на автомобила от 80 км/ч, благодарение на ниското тегло от 650 кг.

Към момента няма и официални данни за батерията, но през 2019 година бе обявен пробег от 150 км с едно зареждане. Също тогава, в официалните прес материали, по повод версията за таксиметрови услуги, бе съобщено, че акумулаторният блок ще е с "изключително нисък риск от пожар и експлозии в случай на инцидент", което прави машината надеждна за обществени услуги.

Вторият патентован електромобил, който все още няма име, е с подобен на UV-4 дизайн, но със значително по-къси купе и колесна база. И по-важното - машината е само с едно колело на задната ос. Електрическата триколка очевидно споделя предницата с 4-колесния си събрат, но е с по-обли линии и няма врати. В купето има място за двама пасажери и малко багаж, а инструменталният панел е като този на UV-4. Налице е и люк на покрива.

От "Калашников" не посочват кога точно смятат да лансират на пазара електрическите си превозни средства, но твърдят, че това, което виждаме, са пълноразмерни прототипи, разработвани в последните три години.

Повече снимки на електромобилите на оръжейната компания вижте в галерията:

fallback
  • #6
    Пех ( преди 2 години )
    Надявам се поне да не избие толкова хора, колкото оригиналния продукт на компанията
  • #5
    Коко ( преди 2 години )
    Поне дано тези рисунки влязат в някоя детска анимация! Ну паради да радват децата
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Като за начало е необходимо отново да отвлекат немски инжинер, за да повторят успеха на автомат Калашников.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    дали някой адвокат ще иска да води съдебен спор с производител на оръжие и предвид елитарността на френските компании във всички сфери на дизайна е под достойнството да влиза в полемика с хора които носят плетени от дървени кори обувки
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    или бронирано туизи или броноран смарт, ама пък е грозен
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    От Renault дали няма да се разровят в патентите на Twizy и да повдигнат обвинения в кражба на интелектуална собственост, поне за дизайна на купето?
fallback
Последни