Италианският производител Ferrari изпълни обещанието си и представи третата си суперкола от серията Icona. Тя се казва Daytona SP3 и се присъединява към пуснатите през октомври 2018 г. спийдстъри Monza SP1 и Monza SP2.
Автомобилът е кръстен на легендарното състезание „24 часа на Дайтона“ от 1967 г., когато машините на марката направо смачкват конкуренцията и заемат трите места на почетната стълбичка. Дизайнът на новата „икона“ е именно в стила на спортни прототипи от 60-те години на миналия век - 330 P4, 350 Can-Am и 512 S. От тях са взети панорамното предно стъкло и огледалата за обратно виждане.
Твърди се, че в основата на Daytona е роудстърът LaFerrari Aperta, но това не е потвърдено официално от компанията от Маранело. Знае се само, че задвижването на суперколата е поверено на средно разположен 6,5-литров V12 от модела 812 Competizione, който е сериозно модифициран. Мощността на мотора е 840 к.с. и 697 Нм, като това е най-мощният двигател с вътрешно горене, поставят на модел на Ferrari.
Агрегатът е съчетан със 7-степенна роботизирана скоростна кутия с две съединителя. Освен това, колата предлага и страхотна аеродинамика, въпреки че няма активни елементи. Основна роля в нея играе двойният дифузьор, зает от болидите от Формула 1 (той не е разработка на Ferrari, а на тима Brawn GP от 2009 година).
Шасито и каросерията на Daytona са направени от композитни материали, които осигуряват сравнително скромно тегло – 1485 кг. Така на тон тегло се падат 585 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,85 секунди, а до 200 км/ч – за 7,4 секунди.
Още снимки на новата суперкола от Маранело - вижте в галерията:
Снимки: Ferrari