Японският производител Mazda представи нов кросоувър, който засега ще се предлага само на пазара в Северна Америка. Това се казва CX-50 и не заема мястото на познатия CX-5, който наскоро претърпя модернизация и ще се задържи на конвейера още няколко години.
Като размери CX-50 е малко по-голям от CX-5 (точните размери все още не са обявени), а маркетолозите на Mazda го позиционират като „по-офроуд“ модел, предназначен за любителите на излети сред природата. Кросоувърът е построен на платформа с напречно разположение на двигателя и предно предаване, въпреки че в случая трансмисията i-Activ AWD със съединител на задните колела вече е стандартна.
Дизайнът на CX-50 е подчинен на корпоративния стил Kodo, на който Mazda залага през последното десетилетие, като това се подчертава от дългия и плосък преден капак. Новият кросоувър получава допълнителни елементи от черна пластмаса, а релсите на покрива са предназначени за допълнителен товар. Срещу доплащане се предлагат и матови стикери на каросерията.
Освен това, Mazda CX-50 е първият модел на компанията, който разполага с цял панорамен покрив вместо малък люк. Интериорът е направен в духа на другите нови модели на японската марка, като се залага на намален брой бутони и широкоекранна мултимедийна система.
В началото на продажбите Mazda CX-50 ще се предлага с два двигателя за избор - атмосферен Skyactiv-G 2.5 и неговата версия с турбокомпресор. Мощността им все още не е обявен, но на CX-5 за американския пазар тези мотори произвеждат 190 и 230 к.с. съответно. Всички автомобили ще имат шестстепенен „автомат", а системата Mi-Drive осигурява няколко режима на шофиране, включително „Спорт“ при турбо-версията.
Още снимки на новия кросоувър - вижте в галерията:
На по-късен етап ще се появят и поне две хибридни модификации. Нэовата CX-50 ще се произвежда в съвместното предприятие Mazda-Toyota в Алабама редом с компактния SUV на Toyota - Corolla Cross.
Снимки: Mazda