fallback

Нова система премахва ръчните скорости

Функцията AEB става задължителна за всички автомобили, произведени от догодина

Добре известен факт е, че законодателството в Европа налага все по-ожесточени мерки на автомобилните производители, като те са свързани, както с екология, така и с безопасност. Що се отнася до последното, добре помним, как преди години ABS (anti lock braking system или антиблокираща спирачна система) стана задължителна за новите автомобили, след това дойде ред и на ESP (Electronic Stability Program или електронна стабилизираща програма).

Сега, най-вероятно ще има нова задължителна система, с която от следващата година би следвало да се оборудват новите коли. Това е т.нар. автономно аварийно спиране на автомобила AEB, което при опасност привежда автомобила в покой без намесата на водача. Освен, че помага на безопасността, това нововъведение има и няколко недостатъка.

Първият е свързан с цялостното оскъпяване на колата, а втория с трудността да се използва при автомобили с ръчни или наричани още механични трансмисии. При колите с механични скоростни кутии аварийното спиране привежда екстремно колата в покой за да избегне челен удар, но педалът на съединителя не е натиснат и двигателят спира.

Този проблем не важи за автомобили с автоматична скоростна кутия, където AEB (Автономно аварийно спиране) е много по-лесно за интегриране. Всичко това ни навежда на мисълта, че когато тези законови мерки влязат в сила (а това рано или късно ще се случи), те ще доведат до трайна тенденция за спиране на използването на ръчните скорости.

fallback
  • #12
    Така ще е ( преди 2 години )
    Защото човекът се е доказал и продължава дс се доказва като ненадежно задкормилно устройство. Няма ден, в който на пътя да не се разминеш поне с един беьумец.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    това е заради застаряващото население, което няма как да се увелички поради налахане на лгтбнезнамкакво си ценностите. И колите ще са за обратни пенсионери0 на ток, автомат, сами спират.....бате Путин, ела ни завладей, мола тъ
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Очевидно не се сещаш, че "вмъквайки се" той не е отдалечаващ се предмет - вмъквайки се между двамата ти дефакто преполовяваш дистанцията и ставаш "опасен обект" за задния и системата реагира (тя системта реагира даже ако сам скъсиш дистанцията, примерно при изпреварваме ако не се изнесеш 3 км по-рано). А ти ходи мери колко им е била дистанцията да си доказваш правата... Ако тигаджията има задължение да спазва - за МПС под 7 метра няма, мога да ти карам на г**а :)
  • #9
    До Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Явно не знаеш как действа въобще! Принципно не реагира на отдалечаващи се предмети, дори и влезли след изпреварване. Така или иначе влизат с по висока скорост. След това ти изравнява скоростта с предния, а предния вмъкнал се, върви вече със същата скорост, това при къса дистанция, иначе ще се удари в предния. Демек не става, ако накове спирачки е друго. А всъщност, тираджиите карайки на минимална дистанция, непозволявайки на някой да се вмъкне е директно нарушение на правилата за движение
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    хубавите кутии са в премиум сегмента в нискобюджетните японски вариатори и тем подобни
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Говорил съм с "тираджии" които яко го псуват това. Казва откато карам камион с такава система спазвам минимална дистанция пред предния за да не позволявам някой да се "вмъкне" при изпреварване, щото тъпотията го засича и скача на спирачките и става мазало зад мене, и мазало с товара. Поредна система, която усложнява живота, и оскъпява колата - какъв ли е СО2 отпечатъка на такава система, понеже нали и това ни е грижа...
  • #6
    Carlover ( преди 2 години )
    Съвременните автомати с хидротраф напреднаха доста през последните няколко години. Има такива, които надминават ръчните скорости и по дълготрайност, и по представяне. А и дават възможност да превключваш в ръчен режим, за да сменяш скоростите сам когато ти харесва. На практика в момента единствените коли в които има смисъл от ръчни скорости са офроуд джипове с H-pattern и пърформанс автомобили със секвенциални кутии, където наистина можеш да се насладиш на пълния контрол.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Относно AEB, искам да споделя че е полезно. При мъгла, както и понижена видимост е безценно. Също така при неволно разсейване
  • #4
    До Изненада ( преди 2 години )
    Отскоро съм с автомат с двоен съединител. Повече не искам и да чуя за ръчни скорости. Доскоро мислех, че ръчката е за удоволствие и плюех срещу автоматите. Няма никакво удоволствие в това да направя 150 км в София и да се счупя да превключвам. Магистрала е същото, превключване няма. Остава извънградско, път със завои, но и там автомата е с предимство. Превключва точно и бързо, волана може да се държи с две ръце, при ръчката не става. Ако все пак ти се иска нещо повече има S, както и перца
  • #3
    Изненада ( преди 2 години )
    Колкото и да им се иска на некадърните ***, за които карането на кола е изключителна трудност и затова плюс мързела им искат автомат, автомобили с ръчни скорости ще има докато има хора за които карането е удоволствие!
fallback
Последни