Калифорнийската компания Drako Motors разкри нова версия на първия си модел Drako GTE - Drako Dragon. Стандартният електрически седан е базиран на хибрида Karma Revero GT, като има 4 електромотора със съвкупна мощност от 1244 к.с. и 8880 Нм въртящ момент (на колелата), но в Drako считат това за недостатъчно и правят някои подобрения по модела.
Версията Dragon ще получи по-добро сцепление, подобрена батерия и инвертори, както и подобрени екстериор и интериор. Батерията на Drako GTE е под пода, като е с подобрена производителност и издръжливост, както и с нова и ефективна система за охлаждане. Електромоторите са групирани на двойки, като всеки си има своя собствена скоростна кутия. Инверторите са разположени над двигателите.
Каросерията до голяма степен напомня тази на GTE като върху алуминиева основа са фиксирани панели от алуминий и въглеродни влакна. Окачването също е преработено, като версията Drakon то има 5 режима в стил „Льо Ман“. Спирачните апарати също са по-големи, като са с карбоново-керамични дискови Brembo с размер 395 мм отпред и отзад. Промени има и в салона, където са поставени нов цифров инструментален приборен панел и информационно-развлекателна система.
Очевидният конкурент на Drako Dragon е Tesla Model S Plaid, който има 3 двигателя с 1020 к.с. Тя ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,1 секунди и може да измине 640 км с едно зареждане. Освен, че е по-мощен, „Драконът“ е и много по-скъп. В САЩ Model S Plaid струва поне 129 990 долара, докато неговият съперник е оценен на 1,125 млн долара, като оправдание е ограниченият тираж от 25 бройки.
Снимки: Drako Motors