fallback

Subaru показа първия си електрически кросоувър

Моделът Solterra до голяма степен повтаря Toyota bZ4X

През април 2021 година Toyota показа прототипа на електрическия си кросоувър bZ4X, като още тогава стана ясно, че тя ще има близнак на име Subaru Solterra. Преди няколко дни видяхме серийния вариант на модела на Toyota, а сега излиза и неговият най-близък роднина.

Разликите между двата електромобила са най-вече във външния вид. Кросоувърът на Subaru получава релефен шестоъгълен панел на мястото на решетката на радиатора, както и различна оптика. При Solterra има кръгли фарове за мъгла и защитна подложка за долната част на купето.

Интериорът на Solterra напълно съвпада с bZ4X, тъй като в него има същият правоъгълен екран на мултимедийния комплекс, както и същата подредба над арматурното табло. Моделът на Subaru с панорамен покрив (поне това се вижда на снимките), като при Toyota той може да бъде заменен със слънчеви панели.

Solterra е изграден на глобалната платформа e-Subaru с окачване McPherson отпред, двойни носачи отзад и вентилирани дискови спирачки. Архитектурата е идентична с e-TNGA на Toyota, като е съвместна разработка на двете компании. Батерията е разположена под пода, като има капацитет от 71,4 кВт/ч, които трябва да осигурят пробег от 460 км.

Ако при bZ4X може да се избира между предно предаване и 4х4, то Solterra се предлага само със задвижване на всички колела. Кросоувърът на Subaru разполага с по един електромотор на всяка ос, като съвкупната мощност е 218 к.с. Осигурен е офроуд-асистент AWD X-mode, към който е добавена функцията Grip Control – интелигентна система за контрол на сцеплението, която оптимизира усилието на изтегляне в зависимост от скоростта и качеството на пътя.

Още снимки на първия електрически кросоувър на Subaru - вижте в галерията:

Производството на електрическият кросоувър на Subaru ще стартира в средата на 2022 година, като той ще се продава не само в Япония, но и в САЩ, Канада, Европа и Китай.

Снимки: Subaru

fallback
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    До 7: Стига фейк-нюз, разработката е съвместна.
  • #5
    Муахаха ( преди 3 години )
    На фона на електрическия Хюндай дето спечели награда за дизайн на годината, това си е направо произведение на изкуството! А за пикапа на Тесла дето мяза на ламарина дялана с тесла, да не говорим! Ама там е визионерство, там грозно няма!
  • #4
    До долните ( преди 3 години )
    Ако всеки път когато обяснявахте как Субару не струват, скоро загиват и т.н. слагахте по един лев в касичка, вече щяхте да сте спестили пари да си купите нова кола, а не да карате на дядо Хелмут новия внос на 15 години и 75 000км с който ходил само до аптеката да си купува аспирин протект!Субару си има пазарите и си продава прекрасно!Обслужването им е оценявано като едно от най-доброто на всички целеви пазари и това привлича клиенти!Тях не ги мислите!
  • #3
    VAYK ( преди 3 години )
    Първия електромобил и естествено само 4Х4 :))) При ДВГ-тата са с най-доброто 4Х4 ама тука, всеки ако иска ще прави таква задвижване и това предимство вече няма да го имат от Субарото
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Леле майко......
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Ох, колкото по скоро Субару купят на дизайнерския си екип еднопосочни билети до Северна Корея, толкова по-добре. От 2010 насам стават все по-грозни и по-грозни.
fallback
Последни