fallback

Седанът VW Passat изчезна от пазара в Германия

Бъдещето на популярния модел отново се оказва под въпрос

През пролетта ръководството на Volkswagen обяви, че един от най-популярните модели на компанията – Passat, ще продължи да съществува въпреки преминаването към електромобили. Осмото поколение на автомобила беше пуснато през 2015 година, така че е края на жизнения си цикъл, като вече е ясно, че то няма да получи наследник за Северна Америка, но в Европа такъв ще има.

Затова и решението на Volkswagen да спре да предлага седана Passat на пазара в Германия предизвиква доста въпроси. Тази версия вече я няма в конфигуратора на марката, като се предлага единствено комбито Passat Variant. В същото време обаче седанът продължава да е достъпен на останалите европейски пазари, но не е ясно докога.

Експерти посочват, че във Volkswagen са се отказали от пускането на хибридната версия GTE на модела, която е по-ефективна опция желаещите да притежават седана. Това поражда допълнителни спекулации за бъдещето на модела, които са подхранвани и от нежеланието на компанията от Волфсбург да коментира случващото се.

Посочва се обаче, че компанията вероятно е решила да заложи само на комби в деветото поколение, като то ще се предлага единствено в Европа. В същото време стандартният модел ще отстъпи мястото си на бъдещия Volkswagen Aero B – седан на ток, който производителят тества усилено и който ще излезе на пазара през 2023 година.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #9
    Комби или не ( преди 3 години )
    Пасатът е велик автомобил. Който е имал - знае. Не е идеален, но е голяма работа. :)
  • #8
    Анонимен ( преди 3 години )
    Първия Пасат от началто на 70-те е хечбек, седана се появява по-късно и винаги е бил по-малко като продажби. Няма да се учудя като го спрат, седаните просто вече не се купуват. Макар че харесвам формата на седана . карам комби.
  • #7
    Реалист ( преди 3 години )
    СУВ-ът нито е по-здрава, нито по-сигурна, нито по-проходима колаОсобено тези паркетници, които са 90% от новите СУВ-ове. Двойно по-скъпи за поддръжка от седан, както и двойно по-некомфортни. С този висок център на тежестта, СУВ-овете са доста по-неустойчиви в завой от седаните и хетчбеците. Ностранна модавсеки с джип
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    До 8Айде стига вече с тия комплексарски "сувове".
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    3/4 от продажбите на Пасат са Variant. Седаните просто изчезват за сметка на SUV-вовете
  • #4
    Ганчовец ( преди 3 години )
    глупаво е при положение, че са най-продавания седан в класа си. Форд хвърлиха кърпата с Мондео (май), Опел с Инсиня, Пежо, Рено, Тойота просто не могат да се доближат до цифрите на ФВ в този клас
  • #3
    Радев ( преди 3 години )
    За съжаление като цяло вече седаните вървят към приключване. На мода стават разни все по-изчепени форми.
  • #2
    //// ( преди 3 години )
    ккато казах вече под друга статия, няма вечни неща на този свят!
  • #1
    Жалко ( преди 3 години )
    И в българския конфигуратор вече го няма седана :-(
fallback
Последни