Напук на свиването на пазарите заради коронавируса и кризата с чиповете, BMW Group отчете с 50% по-високи приходи през третото тримесечие на 2021 година. Печалбата на германската група за периода възлиза на 2.9 милиарда евро преди данъците, съобщи финансовият директор Николас Петер, което е средно с 400 млн. евро над очакванията на повечето анализатори. Общите приходи на BMW за деветте месеца на 2021 са 82.8 милиарда евро, или с 19% над тези през 2020. Нетната печалба на компанията до момента е 10.2 милиарда евро, докато за същия период на миналата година бе едва 2.17 милиарда.
Иначе от началото на годината обаче доставките на групата са 1.932 милиона автомобила, с почти 300 000 повече в сравнение с 2020. Марката BMW отчита над 19% ръст, MINI - 8%, a продажбите на Rolls-Royce скачат с почти 63% и луксозният бранд е близо до най-високия резултат в цялата си история.
Заради силните резултати Петер коригира и прогнозите за очакваната годишна норма на печалба - вместо предварително обявените между 7 и 9%, сега той очаква маржът да е между 9.5 и 10.5 на сто.
Вече е сигурно и, че през 2021 германците ще счупят рекорда си за продадени електромобили. За деветте месеца BMW е продала 231 575 зареждащи се автомобила, или двойно повече, отколкото през 2020. От тях чистите електромобили са 59,688 бройки, 121% ръст на годишна база. Тепърва се очаква и ефектът от пазарния дебют на новите електрически модели iX и i4.