fallback

Каква криза? Печалбата на BMW скочи пет пъти

Недостигът на чипове не успя да влоши финансовите резултати на баварците

Напук на свиването на пазарите заради коронавируса и кризата с чиповете, BMW Group отчете с 50% по-високи приходи през третото тримесечие на 2021 година. Печалбата на германската група за периода възлиза на 2.9 милиарда евро преди данъците, съобщи финансовият директор Николас Петер, което е средно с 400 млн. евро над очакванията на повечето анализатори. Общите приходи на BMW за деветте месеца на 2021 са 82.8 милиарда евро, или с 19% над тези през 2020. Нетната печалба на компанията до момента е 10.2 милиарда евро, докато за същия период на миналата година бе едва 2.17 милиарда.

2021 вече подобри рекорда на BMW за най-много продадени електромобили, дори и преди пазарния дебют на новите i4 и iX. На снимката е финансовият директор на групата Николас Петер с i4     Недостигът на интегрални схеми все пак се отразява чувствително на продажбите през третото тримесечие и те се свиват до 593.2 хиляди бройки - спад от 12 на сто спрямо аналогичния период на 2020. Финансовите щети от този спад обаче са ограничени, защото BMW даде приоритет в производството на по-доходните си модели.

Иначе от началото на годината обаче доставките на групата са 1.932 милиона автомобила, с почти 300 000 повече в сравнение с 2020. Марката BMW отчита над 19% ръст, MINI - 8%, a продажбите на Rolls-Royce скачат с почти 63% и луксозният бранд е близо до най-високия резултат в цялата си история.

Заради силните резултати Петер коригира и прогнозите за очакваната годишна норма на печалба - вместо предварително обявените между 7 и 9%, сега той очаква маржът да е между 9.5 и 10.5 на сто.

Вече е сигурно и, че през 2021 германците ще счупят рекорда си за продадени електромобили. За деветте месеца BMW е продала 231 575 зареждащи се автомобила, или двойно повече, отколкото през 2020. От тях чистите електромобили са 59,688 бройки, 121% ръст на годишна база. Тепърва се очаква и ефектът от пазарния дебют на новите електрически модели iX и i4.

 

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Коментар #2 Точно! Абсолютни спекулантти. Салоните наточени и там спестено няма. А машината ***...
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Богатите забогатяват от кризата, защото те печелят от качването на цените и борсите. Реално кризата засяга основно средната класа, която минава на Дачия или задържа покупката на автомобил.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Като има будали да купуват
  • #5
    Bazyk ( преди 2 години )
    И сравняват с 2020. То така всички са на голям плюс :)
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Високи цени и по-евтини материали, това е причината, БМВ направиха няколко коли на Тойота и бързо приеха тяхната формула на печалба.
  • #3
    112 ( преди 2 години )
    Като почнаха да пестят от HUD и печалбата е на лице. :D
  • #2
    Tl0 ( преди 2 години )
    Germany October new vehicle YoY registrationsAll vehicles -34%Tesla +482%
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    То тази печалба идва от надути цени. В момента продават новите автомобили на безумно високи цени и го оправдават с това, че имат повече ненужни екстри отколкото в миналото. А понякога производствените им разходи са даже по-ниски защото оптимизират материалите навсякъде където могат.
fallback
Последни