fallback

Гръцката ултракола излиза в два вaрианта

Spyros Chaos ще вдига 100 км/ч за 1,55 секунди

Гръцката фирма Spyros Panopoulos Automotive представи първата ултракола. Тя се казва Chaos и ще се предлага в две версии - Earth Version и Zero Gravity, които ще се различават както по мощността и динамичните характеристики, така и по материалите и производствени методи за основните компоненти на двигателя.

Ще бъдат произведени само 20 бройки от двете версии, които имат еднакви размери. Дължината е 5053 мм, широчината е 2085 мм, а височината – 1121 мм. Задвижването става с битурбо V10 двигател с обем 4,0 литра и сух картер. В първия случай то развива 2048,7 к.с. и 1398,4 Нм, а във втория – 3064,7 к.с. и 1983,5 Нм.

Скоростната кутия е преселективна „роботизирана“ със 7 или 8 предавки. По-слабата Chaos Earth Version ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди, а Zero Gravity – за 1,55 секунди. Достигането на 300 км/ч от място става съответно за 7,9 и 7,1 секунди.

Според създателите на автомобила, 78% от него се състои от части, направени от титаниеви и магнезиеви сплави и отпечатани на 3D, или изработени от въглеродни нишки и кевлар. Покривът е от метално стъкло SAM2X5-630, дюзите на ауспуха са изработени от титан или термоустойчив инконел (група от що 20 метални справи).

В основата на гръцката ултракола е монокок от специален полимер, които се използва в аерокосмическата индустрия и във Формула 1. Буталата на двигателя са направени от закалена алуминиева сплав „теналум“, титан, керамика или силициев карбид. Коляновите валове могат да бъдат отпечатани от стомана или титан. Главата на цилиндъра представлява твърда заготовка от алуминий, фрезована на 7-осова машина и снабдена с седла на берилиеви клапани. Турбокомпресорите са оборудвани с карбонови турбинни колела и титаниеви компресорни колела. В интериора са използвани същите материали.

Автомобилът разполага и с най-модерните технологии, сред които са поддръжка на 5-мрежи, добавена и виртуална реалност, гласовите команди и разпознаване на лица. Системата също така може да разпознава нивото на стрес на водача и ако то премине предварително определен праг, мощността на двигателя и настройките за контрол на сцеплението ще се променят.

Корпусът на Chaos използва ефекта на Вентури и притиска колата все повече към пътя с увеличаване на скоростта. В оптималното преразпределение на въздушните потоци участват структурата на сплитера, пръстеновидни калници, напречни равнини отпред и вертикални перки в задната част, които поддържат постоянен въздушен поток.

Още снимки на първата ултракола в историята - вижте в галерията:

След Chaos компанията Spyros Panopoulos Automotive ще пусне двуместния електрически хечбек Cubicle и лифтбека с водородни клетки Zion. Топ-версията на последния ще получи електромотор с мощност 1750 к.с., като ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,8 секунди. Пробегът с едно зареждане ще бъде между 780 и 1350 км.

Снимки: Spyros Panopoulos Automotive

fallback
  • #9
    Шибек ( преди 2 години )
    Глупости, гърците единственото нещо което са измислили е секса, а италианците са вкарали и жени за разнообразие
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Гърчолята ще учат ферари, макларън, порше, ламборджини, бентли, астон мартин и др. как се правят бързи коли.....Да не сме 1 април?
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Финансова пирамида. Гърците баламосват инвеститори с 3д графики.
  • #6
    bai Гошу ( преди 2 години )
    Гръцка суперкола........муаха-ха-ха-ха.....
  • #5
    Трагедия ( преди 2 години )
    Автомобилът разполага и с най-модерните технологии, сред които са поддръжка на 5-мрежи. Какви са тези 5 мрежи авторе?
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези триточкови коланчета изглеждат доста семпло на фона на седалките. А не е ли препоръчително да се ползват петточкови?
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    "потоци участват структурата на сплитера, пръстеновидни калници, напречни равнини отпред и вертикални перки в задната част," когат нЕкой разбере, да обади и на нас по-тъпичките, пък белким и ний са светнем :))))
  • #2
    Sameman ( преди 2 години )
    Браво на гърците, дано им се получи!
  • #1
    Владо ( преди 2 години )
    Характеристиките са впечатляващи, но съм леееко резервиран дали ще се покрият заявените стойности.
fallback
Последни