fallback

Как се появи феноменът SUV?

Вижте първите модели от този сегмент на отделните производители

В днешно време едва ли има автомобилен производител, който да няма SUV в гамата си. В надпреварата за клиенти се включиха дори марки като Lamborghini, Aston Martin, Rolls-Royce и Bentley, които само потвърдиха това, което всички знаят от поне 15 години – SUV-модели се превърнаха в истински феномен, който завладя целия свят.

Разбира се, това не означава, че бъдещето на тези автомобили е гарантирано, като се има предвид новата електрическа ера, в която влиза индустрията. Производителите са принудени да правят по-леки и по-ефективни автомобили, но и там, поне засега, SUV-модели доминират.

Как обаче стартира всичко? За да се отговори на този въпрос, трябва да се върнем в началото на века, когато нещата изглеждаха различно. И ако днес думата SUV (Sport Utility Vehicle) обикновено обозначава „автомобил с подобрена проходимост“, то в началото на 2000-те години много производители предлагаха истински всъдеходи, от които тези модели са различават значително. Те приличаха на коли за офроуд, но имаха модерна концепция, по-малко екстремни характеристики и бяха по-близко като комфорт и характеристики до обикновените автомобили. Затова, нека видим как започна всичко.

Първите SUV-модели на отделните производители (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #13
    до 11 ( преди 1 година )
    абе, мозък, ти знаеш ли какво означава SUV бе? Какъв Wrangler и Land Crusier са те патили...
  • #12
    Фиката ( преди 3 години )
    Айдеее скъсаните вестници с 5 лв в джоба се газираха, че някой видиш ли някой може да си позволи да си купи СУВ , джип, който както иска да го нарича. Каквито и секрети да ви текат от напрежение или възбуда този тип купе е най-търсенето и най-продаването.
  • #11
    Никоджипо ( преди 3 години )
    Пак *** статия, писана от горд собственик на тротинетка! 99% от тези кошници за обикновени коли, с повече ламарина.Къде са Jeep Wrangler, Jeep Grand Cherokee, Land cruiser.......
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Истината е, че пазарният успех на Сузуки,Тойота и Хонда накара другите да правят СУВ
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Нямам представа кой е първия СУВ,но манията по СУВ тръгна от американските филми, където правителствените федерални американски служби се придвижваха с черни СУВ Шевролет. Всички изпитваха страхопочитание от тези големи тежки СУВ . Всякакви други теории са разтягане на локуми.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Нивата е първа, някъде в края на 70те. От съмременните първи е Черокито, както и един Голф Кънтри
  • #7
    Fury ( преди 3 години )
    Дали първият не е Jeep Wagoneer (SJ) (1965-1969)?
  • #6
    Lada 2104 ( преди 3 години )
    Не виждам защо никой не пише за лада 2104, тя има просвет 17см ако не се бъркам и може спокойно да се води SUV :) произвежда се от 1984 година. шевита и олдсмобили... десет плюс години по-късно. За някакви Кайени с 30 години по-късно изобщо не се излагайте. Лада нива е просто друг клас, така наречените от нас джепове, но да тя е 20+см..
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Нива-та е точен пример за SUV - 90% от частите и салона е на обикновен седан 2103, само че с по-голям просвет, с по-малък багажник и с по-малко място за задната седалка
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Шекер ефенди изби рибата с 40 страници статия .Евала , Пешо , афериим , машаалах
fallback
Последни