fallback

Кога всъдеходното комби е по-добро от кросоувър?

Тези два класа автомобили имат доста сходни черти, но и някои различия

Ценителите на автомобилите с висок пътен просвет и подобрени възможности за движение по тежък терен са разделени на два лагера. В единия са феновете на кросоувърите, а в други – тези на така наречените „всъдеходни“ комбита. Има и трета група, която не вижда особена разлика между тези два вида превозни средства.

Какво всъщност е общото между кросоувъра и комбито със задвижване на всички колела?

Сред основните характеристики е увеличеният пътен просвет, който позволява преодоляването на препятствия на пътя, трансмисия със задвижване на всички колела, която адекватно може да се справи със заледена, заснежена или мокра пътна настилка и, разбира се, повишена мощност на двигател. Освен това и в двата случая се предвижда по-издръжливо окачване, което ефективно абсорбира ударите.

Каква е разликата между комбито с повишена проходимост и обикновените кросоувъри?

Като начало, има разлика в размерите на междуосието и ъглите на влизане и излизане от препятствието. Кросоувърите по-лесно преодоляват склонове, пързалки и други ясно изразени неравности на пътя, докато комбито за всички терени, както още са известни тези модели, могат да срещнат сериозни проблеми. На пътища с относително добро покритие и повече завои, комбито определено може да се противопостави на кросоувъра.

В случая проблемът е с големия пътен просвет и високата каросерия на кросоувърите, тъй като те намаляват тяхната стабилност и маневреност. Производителите се справят с този недостатък, като следват пътя на най-малкото съпротивление, тоест „затягат" окачването. Маневреността се увеличава, но пътуването в автомобил с твърдо окачване няма как да се нарече „комфортно“, особено когато гладката пътна настилка свършва.

По-стабилно ли е комбито, след като и неговият пътен просвет е същият?

В случая предимството на тези автомобили се дължи на увеличеното разстояние между двете оси. Затова и движението с такъв тип комби по път с много остри завои не създава толкова проблеми дори и без по-твърдо окачване. Не бива да се забравя и друго – този тип автомобили със задвижване на четирите колела са създадени на базата на класически комбита, което им осигурява по-голям багажник и така те превъзхождат кросоувърите по още един показател.

Кога трябва да се заложи на кросоувър?

Отговорът зависи от целите, начина на шофиране и формата на използване на превозното средство. Експерти препоръчват кросоувърите за тези, които използват максимално офроуд-възможностите на автомобила – от избора на специални гуми до възможността за подходящо използване на опцията за блокиране на диференциала. Те се принудени през зимата да пътуват по лошо поддържани пътища и не се нуждаят от повече място за багаж.

Кога трябва да се заложи на всъдеходно комби?

Има смисъл да се избере такъв автомобил от тези, които обикновено не излизат извън пътя, особено през зимния сезон. В същото време, това са хора, които пътуват много и най-вече се нуждаят от възможно най-голям размер на багажника.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    До 4,Дъстара можеш редовно да го видиш и извън пътя,просто погледни руснаците,а и не само те какви видеа пускат с Дъстари извън пътя. Неу местно е да сравняваш недоразумението Т-Рок с Дъстър,Т-Рок е само за града и асвалта за извън пътя с ниския си просвет е за наникъде.
  • #7
    Газ69 ( преди 3 години )
    2 години не слизах от това камионче, като чета статията и коментарите се пръскам от смях, бях в автомобила, който мина по път, по който 6 suv,а не минаха, колата беше Субару с 2 врати...и автоматично 4х4...
  • #6
    Фастер ( преди 3 години )
    НИКОГА!Все едно да сравняваш катър и кон!
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    За пътища като българските , допълнителни 5 см пътен просвет са за предпочитане, жулкам с един дъстер и съм доволен как се справя с провинциалните пътища където живея.
  • #4
    До #1 ( преди 3 години )
    Съгласен съм с твоят коментар. Само дето всъдеход и кросоувър имат огрооомна разлика. Всъдеход е Нисан патрол, Тойота лендкруизер, мистубиши Паджеро и тн. Те са с два твърди моста а Кросоувър е фолцваген т-рок Дачия Дъстър и тн. Който си купува кросоувър почти никога няма да го видиш извън пътя,а който си купува всъдеход рядко се качва на пътя. В момента вече и кросоувъри не са модерни. Вече само хечбекци карат хах гоуф и поло...
  • #3
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    Този Alltrack където го лансирате по снимките няма нищо общо с всъдеход. Просто комби.
  • #2
    ники ( преди 3 години )
    Повечето кросовъри са паркетници определено комбито е по стъбилно на пътя с по ниския си център на тежеста пък и расхода е по голям на кросовъра и като се има в предвид че се кара по пътя ,а не офроуд определено комбито 4x4 е за предпочитане ,аз лично предпочита веде системата пред аведето
  • #1
    Дедослав ( преди 3 години )
    Всъдеходите са продукт на моментната мода, също като минивановете преди 10-15 години.90% от СУВ потребителите нямат нужда от такъв автомобил. Не излизат извън асфалта. Купуват си го, защото искат да са актуални, и да гледат над трафика, което предимство автоматично изччезва, когато пред теб има някой като теб.
fallback
Последни