fallback

Hyundai с иновативна система за управление на колелата

Решението позволява завъртане на място и автоматично паралелно паркиране

Hyundai Mobis - подразделението на корейския автомобилен производител за резервни части, представи нов електрически модул, позволяващ дадено превозно средство да се завърти на място, да се движи настрани в т. нар. "краб" режим и да позволи лесно и напълно автоматично паралелно паркиране. Новият модул комбинира завиването, спирачките, окачването и задвижващата система в едно колело.

Прототипът на технологията бе представен за пръв по време на изложението Consumer Electronics Show (CES) през 2018 година. Концепцията тогава включваше интегрирането на електромотор, електронен контрол на окачването и технологии за спиране и завиване чрез електроимпулси и кабели в пакет, който може да бъде инсталиран във всяко едно колело на автомобила. Това елиминираше нуждата от традиционно шаси и общ двигател, давайки освен всичко друго, възможността за пълноценно 4х4 задвижване на електромобилите.

От представянето си тогава, модулът постоянно се усъвършенства и преправя с цел по-практични приложения. От Hyundai Mobis са разработили и електронен контролен модул (ECU) за управление на системата и са извършили редица функционални тестове. Най-значимият аспект на т. нар. e-corner модул е това, че той не се нуждае от никакви механични връзки между отделните части. Това не само ще направи промяната на колесната база по-лесна, но ще позволи и доста по-голяма гъвкавост при дизайна на автомобилите и по-конкретно при определяне на размера и големината и посоката на отваряне на вратите.

Но от Hyundai Mobis далеч не са единствените, които експериментират със следващо поколение кормилни системи. Така например, от General Motors обявиха нов тип система за завиване на четирите колела, която позволява на електрическия GMC Hummer да се движи по диагонал в права линия и да "пълзи като краб" настрани. Илън Мъск също заяви, че бъдещият пикап Tesla Cybertruck ще има и задни завиващи колела, които "ще позволят завиване и маневриране с много голяма пъргавина".

В сравнение с традиционното 30-градусово завиване на колелата, технологията на Hyundai е доста по-усъвършенствана. Според компанията тя сега позволява завиване на 90 градуса на колелата, което ще е от изключителна полза за действия като паралелно паркиране, както и странично движение и завъртане на място, без автомобила да се мърда напред или назад.

От Hyundai Mobis възнамеряват да представят платформа тип "скейтборд" до 2023 година, която ще включва четири e-corner модула. След като платформата е завършена, компанията ще я свърже със система за автономно управление и контрол, за да може до 2025 година да представи специално превозно средство от типа Purpose Built Vehicle (PVB).

Още снимки на технологията Hyundai Mobis e-corner вижте в галерията:

fallback
  • #4
    JDM fan ( преди 3 години )
    Лол с този ъгъл от 90 това е перфектната технология за дрифт лол лол лол. Ставам ДК с този angle kit.
  • #3
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    "пълзи като краб" Какво е краб? Кораб?Скрап?Крал?
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    И ся кв'о? Да сменяме летните кълба със зимни ли?
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Най иновативната нация Френската и автомобилната компания на 20-ти век Ситроен отдавна решиха проблема като на място на колелата сложиха кълба
fallback
Последни