IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Китайци направиха първия автомобил с 3 лидара

Електрическият седан Weltmeister M7 ще има пробег от 700 км

Китайската компания WM Motor (WM означава Weltmeister – световен шампион) най-накрая представи своя водещ електрически седан M7. Машината практически не се различава от концептуалния модел Maven, но има необичайна система на покрива, съобщава издание Autohome.com.


Weltmeister M7


Екстериорът на електромобила беше разкрит още през миналата година, като в него впечатление правят тясната предна оптика. По-важното обаче е скрито на покрива, където са монтирани един лидар и три камери за кръгово наблюдение. Други два лидара са вградени в предните калници и така автомобилът получава система за автономно движение.

От компанията-производител твърдят, че с тази технология се откриват други превозни средства на разстояние от 120-200 метра. Техническите характеристики на седана не се съобщава, като единствено е ясно, че той ще изминава до 700 км с едно зареждане на батериите (измерването е по старата методология NEDC).

Още снимки на електрически седан - вижте в галерията:

Производството на M7 ще стартира през 2022 година, като негови основни конкуренти ще бъдат NIO ET7, XPeng P7 и по-слабо оборудваните Tesla Model 3. Компанията WM Motor има още един електромобил в гамата си – седана Е5, който разполага с електромотор със 163 к.с. Той се продава в две нива на оборудване, като цените му са между 150 000 и 160 000 юана (20 750 – 21 990 евро).

Снимки: WM Motor

0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пич, за каква 1 сек. се въодушевяваш? Автономното шофиране изисква реакции в реално време, т.е. милисекунди. При 120 км/ч, колата изминава 33 м за 1 сек. Дори при 50 са близо 14 м, т.е. ще помете цял антипротест, организиран от Гешев, още преди да започне да спира.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точно Тесла доказаха, че НЕ е най-добре комбинация от двете. Ако получиш различни данни от двата сензора, кои данни ще избереш? Ако имаш 3 вида сензори, тогава може да използваш 2:1. Въобще, т.нар. sensor fusion се оказа, че не дава очакваните резултати. Waymo и другите, които залагат на него, са доникъде. Разбира се, няма гаранция и че чистите камери ще успеят да достигнат 99,99999 надеждност в близко бъдеще.
  • #5
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Предимството на лидара е изключително бързата пространствена триангулация която прави (под 1 секунда), което го прави незаменим в града. Камерата и алгоритмите за разпознаване на повърхности са далеч по-бавни, и по-неточни от лидара. Най-добре е комбинация от двете.
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Стигнахме времена в които китайците да крадат само името от немците, а дизайна от корейците.
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "с тази технология се откриват други превозни средства на разстояние от 120-200 метра."Радарът на Tesla и той откриваше обекти на такова разстояние. Само че се отказа, че ако обекта не се движи, а е спрял по средата на платното на магистралата, тези 120 метра са достатъчни автомобила да спре от магистрална скорост и имаше няколко катастрофи. Сега автопилота на Tesla разчита само на камерите, които могат да идентифицират обекта от по-голямо разстояние и имат по-добра разделителна способност
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тези лидари имат толкова много ограничения, че са абсолютно безполезни
  • #1
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нали японофилите тук лъжеха, че немското автомобилостроене не било еталон за никой. Та китайците дори използват немска дума за име на компанията!