Две автомобилни марки попаднаха с Топ 10 на най-скъпите компании в света. Класацията Best Global Brands се изготвя всяка година от консултантската фирма Interbrand, като в случая става дума за стойността на марката, а не за нейната капитализация.
Японският производител Toyota заема 7-ото място, като е оценен на 54,107 млрд долара, което е с 5% повече от 2020 година. На осмо се нарежда Mercedes-Benz – 50,866 млрд, като тук увеличението е с 3%. Трета сред автомобилите компании е BMW, която е и 12-а позиция в общото класиране с цена 41,631 млрд долара (+5% за 1 година).
Начело е класацията е Apple ($408,251 млрд, +26% за година), следват Amazon ($249,249 млрд, +24%), Microsoft ($210,191 млрд, +27%), Google ($196,811 млрд, +19%) и Samsung ($74,635 млрд, +20%).
В Топ 100 на брандовете влизат общо 15 автомобилни производители. Освен споменатите това са Tesla ($36,27 млрд, +184%, 14-о место), Honda ($21,315 млрд, –2%, 25-о място), Hyundai ($15,168 млрд, +6%, 35 място), Audi ($13,474 млрд, +8%, 46-о място), Volkswagen ($13,423 млрд, +9%, 47-о място), Ford ($12,861 млрд, +2%, 52-ро място), Porsche ($11,739 млрд, +4%, 58-о место), Nissan ($11,131 млрд, +5%, 59-о място), Ferrari ($7,16 млрд, +12%, 76-о място), Kia ($6,087 млрд, +4%, 86-о място), Mini ($5,231 млрд, +5%, 96-о място), Land Rover ($5,088 млрд, +0%, 98-о място).
Любопитното е, че по-рано аналогична класация беше публикувана от друга компания - Brand Finance. В нея на първото място сред автомобилните марки беше Mercedes-Benz, на второ - Toyota, на трето – Volkswagen, а на четвърто – BMW.