fallback

BMW се готви за отказ от ДВГ през 2030 година

Баварците нямат притеснения за преминаването към електпромобили

Краят на епохата на двигателите с вътрешно горене все още изглежда далеч, но в някои райони на света вече се готви неговата забрана. А едно от първите места, на които ще бъде напълно ограничена продажбата на автомобили с бензинови и дизелови мотори ще бъде Европейския съюз. Предложението е това да се случи през 2035 година и ако то бъде прието, от BMW обещават, че ще бъдат напълно подготвени.

Според главният изпълнителен директор на BMW - Оливер Ципсе, луксозната марка се подготвя за хипотетична забрана на двигателя с вътрешно горене, която ще влезе в сила по-рано - през 2030 година. Това се отнася за целия концерн BMW Group, който включва и брандовете Mini и Rolls-Royce.

"Ще бъде готови за забрана на двигателя с вътрешно горене, ако тя бъде наложена в региона, града или в страната. В BMW Group нямаме притеснения относно това. Друг е въпросът, дали това наистина е добра идея", коментира Ципсе.

За разлика от някои други луксозни марки, BMW не е определял точна дата, в който ще престане да произвежда автомобили с двигател с вътрешно горене. Jaguar, например, смята да го направи още през 2025 година, а Bentley и Volvo ще сторят също в края на десетилетието.

Големият конкурент на баварците - Mercedes, вече обяви, че ще премине към автомобили с нулеви вредни емисии през 2030 година, но "само там, където го позволяват пазарните условия". На свой ред, Audi ще спре да произвежда бензинови и дизелови автомобили през 2033 година, но не и в Китай.

Баварците също така не предвиждат специална платформа за електромобили до 2025 година. Дотогава BMW ще разшири гамата си от коли само на ток, като към кросоувърите iX3 и iX ще се присъедини i4 и електрическа 3-Series.

Снимки: BMW

fallback
  • #9
    Бранимир ( преди 3 години )
    Те са се отказали още от създаването на марката
  • #8
    BMW джигит ( преди 3 години )
    След като се отказаха от дизайна, BMW са на път да се откажат и от двигателите с вътрешно горене.
  • #7
    Хайде Обладаните от ( преди 3 години )
    Карайте, сектанти, бмв феновете приличате на сектанти , всички знаете номера на двигателя си наизуст,защо ли? Може ли да отгатна: От ходене по магазините,автоморгите и сервизите за части може би ? Колко много пластмаса и малко метал ще има в повече, след като спрат с двг-то,браво!
  • #6
    До 3 ( преди 3 години )
    И как пък точно реши, че акцизите до 2023г ще направят горивата по 4лв и това ще е краят на ДВГ. Няма такива решения нито на европейско, нито на национално ниво. А и ако това се случи и всички се втурнат към електрички идва другият интересен въпрос - първо как производителите ще задоволят търсенето на такива автомобили в кратки срокове и по-важния въпрос, на който всички фенове на електричките нямате отговор - от къде ще дойде нужният ток за зареждане.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Да закриват и фирмата най добре
  • #4
    До 3 ( преди 3 години )
    То пък на електричество ще е евтино......и стига да го има.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Технологиите не прощават. Най-късно 2025 няма да е оправдано да се произвежда отровния ДВГ. С тези глупости за 2030-2035 само си чешат езиците. Всички в индустрията осъзнават, че прехода *** на вратата и койно не се преориентира бързо го чака фалит.
  • #2
    PLAID ( преди 3 години )
    2030-та?! Тия времето го нямат за нищо
  • #1
    край ( преди 3 години )
    Ще се правят ДВГ но от 2023г. общоевропейския акциз ще направи горивата 4лв. и няма да спре дотам до 3-4г. ще стане абсурдно скъпо да се возиш с дизел/бензин.
fallback
Последни