fallback

За какво говори наличието на масло във въздушния филтър?

Мнозина пренебрегват този проблем и си гарантират неприятности

При покупката на употребяван автомобил обикновено се обръща внимание на абсолютно всичко. И ако чудесния външен вид и отличното състояние на салона може да повишат шансове за придобиване, то резултатите от най-елементарна проверка на някои агрегати често се превръщат в неприятна изненада. Пример за това е наличието на масло във въздушния филтър, което е признак за проблем. Може ли обаче той да бъде пренебрегнат?

Често се случва, когато погледнете във въздушния филтър на автомобил с голям пробег, да откриете там не само прах и мръсотия (това е напълно нормално), но и петна от масло от двигателя, което по някакви причини е достигнало дотам. Някои шофьори пренебрегват този проблем, като приемат, че каросерията е здрава, а салонът е в добро състояние. Дали обаче те не бъркат?

За да се отговори на този въпрос, първо трябва да се изясни - как маслото от двигателя попада във въздушния филтър? Жестокото отношение и дългогодишната експлоатация, огромният пробег, рядкото обслужване и използването на некачествени горива и лубриканти водят до значително износване на горивната камера. Двигателят се замърсява, неговите детайли се износват и в крайна възникват редица проблеми, в това число и поява на масло във филтъра.

Една от причините за последвалите неприятности може да бъде задръстване на клапана за вентилация на картерните газове. Той се задръства първо с боклуци, а после и с масло. Ако шофьорът пренебрегне този проблем и не смени клапана, то маслото ще продължи да си пробива път и ще достигне до системата за подаване на въздух в двигателя, което ще засегне и въздушния филтър. Сменят се, разбира се, както клапана, така и филтъра.

Износените маслени (уплътнителни) пръстени също могат да се превърнат в източник на подобен проблем. Тяхната работа е да контролират дебелината на масления слой, но когато те се износват, пролуките стават по-големи, а това означава и пропускане на повече масло от необходимото. Доказателство за проблем с пръстените е наличието на син дим през ауспуха.

В случая стойността на ремонта зависи от състоянието на основните детайли на двигателя, сред които са буталата и пръстените. А по-лесното установяване на проблема става с професионална диагностика. Цената, естествено, няма да бъде ниска.

Замърсените и запушени маслени канали също провокират достигането на масло до филтъра. В случая процесът се развива много бързо, което показва, че собственикът на автомобила не се е грижил добре за него, като най-вероятно не е сменял нито масло, нито маслен филтър. А вероятно е пропуснал и още нещо в обслужването.

При повишено налягане маслото прониква през клапана за вентилация на картерните газове и достига до филтъра. Този проблем може да бъде разрешен с промивка на двигателя и замяна на маслото и филтъра.

Както се вижда, масло във въздушния филтър не означава непременно много сериозен и скъп ремонт, но ако пък във всички случаи кандидат-купувачът трябва да се замисли, дали да не се откаже, тъй като в подобно състояние може да се намират и други агрегати. Затова, преди да се разделите с парите си, не се притеснявайте и закарайте колата на диагностика. Ако нейният собственик е против, тогава директно откажете сделката.

fallback
  • #10
    Гошко ( преди 3 години )
    Говори за МетБол
  • #9
    Сашкобашко ( преди 3 години )
    Благодаря за безценните съвети, не знам какво щях да правя без тях.....
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Клапанът и искрогасителя са малки проблеми. Ако през тях мине масло, по-скоро е някакъв конденз. В повечето случаи обаче направо си духа през тях поради повишено налягане в картера, а налягането в картера се повишава като е издухан двигателя и наляганията при горенето на прясното работно тяло не остават в горивната камера, ами слизат под буталото.
  • #7
    Петър ( преди 3 години )
    Не редовната смяна на въздушния филтър + надпределни обороти на атмосферните мотори също цапа филтъра с масло
  • #6
    Toto rino ( преди 3 години )
    Означава да сменяш таралясника с друг такъв
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма маслени "уплътнителни пръстени". Има маслени сегменти и гумички на клапани. Или направо Audi eTron GT RS
  • #4
    Карам е90 ( преди 3 години )
    Карам БМВ, поддържам си го в БМВ, поддържам си го и досега такова нещо не съм видял
  • #3
    Пропов ( преди 3 години )
    Брех тия БМВ-та, брех , брех! То толкова кисело да е гроздето че няма накъде вече. БМВ са скъпи коли, скъпи и за потдръжка. Когато *** или Пульо иска да има БМВ ама бжджетот му се ограничава до приходите от продажбата на 2бр. козички и 1бр. *** Майка, то БМВ то ще е леш. И така почва историята на болшинството от БМВ шоферите в БГ. Също и на БГ емигрантите у чужбината. Хубавите БМВта дори и на 20+ години почват от 10 хил. евро. Имал съм БгМВ в БГ, имам и сега истинско БМВ у чужбината.
  • #2
    резидент Радев ( преди 3 години )
    Без да съм чел статията, ми говори че вероятно става дума за БМВ :-)
  • #1
    младен ( преди 3 години )
    За какво говори вакума в междоушното пространство на Пепи Захарчов, а???
fallback
Последни