Повечето производители вече обявиха, че няма да разработват нови бензинови и дизелови двигатели, които не отговаря на влизащия в сила през 2025 година екологичен стандарт Евро 7. Това накара някои автомобилни компании да намалят предложенията си и да заложат на хибридни агрегати, като по този начин рекламират електрификацията сред клиентите си.
В BMW обаче определено не са готови да се откажат от традиционните двигатели, като според последните информации, в компанията ще продължат да залагат на тях поне до края на десетилетието. А новото поколение бензинови, дизелови и хибридни агрегати на баварците вече е готово и ще бъде пуснато на пазара още догодина.
Всички двигатели двигатели отговарят на екологичния стандарт Европа, като за това помага и използване на "мека" хибридна система. Новите мотори - B47, B48, B57 и B58, получават не само модернизирана изпускателна система, но и "напълно нова система за изгаряне, с каквато не разполага нито един друг производител в момента".
Новият бензинов двигател B48 TwinPower Turbo, например, има нов колектор, който е вграден в главата на блока на цилиндрите и охлажда отделените газове с помощта на системата за течно охлаждане на самия мотор. Инженерите на BMW, който са разработили агрегата, са измислили и как да не допуснат нагряването на други компоненти, като едновременно с това намаляват и разхода на гориво.
Снимки: BMW