fallback

Skoda спира производство в Чехия до края на годината

Затварянето на заводите ще нанесе огромен удар по икономиката на страната

Компанията Skoda Auto съобщи за "значително съкращаване и дори спиране на производството" в своите заводи в Чехия, което ще започне на 18 октомври и ще продължи до края на годината. Причината е недостиг на електронни компоненти, заради който складовете на чешкия производител се напълниха с недоукомплектовани автомобили, съобщава Reuters.

В момента над 50 000 нови коли на Skoda са напълно сглобени и очакват чипове, но такива няма. В същото време на клиентите на марката им се налага с месеци да чакат за своите автомобили. Според директора по комуникациите на компанията - Томаш Котера, компанията е съсредоточила всички усилия върху довършване на почти готовите коли, за да може да ги достави на клиентите си в най-бързи срокове.

Прекъсването на производството ще изпрати работниците по домовете им, като те ще получават 85% от заплатите си. Експерти са категорични, че следващите 2,5 месеца, през които дейността на Skoda ще бъде сериозно ограничена, ще се превърнат в най-тежките за автомобилната индустрия в Централна Европа. Това ще нанесе и огромен удар по икономиката на Чехия, тъй като Skoda е най-големият износител на продукция и заема около 1/4 от промишления сектор на страната, като осигурява работа на 35 000 души.

В Skoda смятат, че ситуацията с доставките на полупроводниците ще се нормализира не по-рано от втората половина на на 2022 година. Други европейски производители обявиха още по-песимистични прогнози. Според шефа на Daimler - Ола Калениус, дефицитът ще бъде отстранен не по-рано от 2023 година. Така мисли и генералният директор на Volkswagen - Херберт Дийс, според когото кризата ще продължи години.

Снимки: Skoda

fallback
  • #5
    Милена ( преди 3 години )
    Това става, когато имаш едностранно развита икономика. Това отдавна се говореше за Чехия. Добре, ама не съвсем. Сега стачкуват, че заплатите им не настигат германските. И това го предсказаха. Германците не си преместиха заводите при тях, да правят чехите богати. Докато разчитат на чужди инвестиции, ще бъде така.
  • #4
    фтс ( преди 3 години )
    НедоОкомплектовани се пише, неграмотници!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Младежите тук много държат да заявят и защитят статут на модерни, технологични и много динамични хора. Поради това винаги скачат като ужилени, колчем се каже нещо против ел.задв. Без да ви назидавам, предлагам неангажиращо да си помислите, дали в настоящата криза и бъдещите проблеми с въглевод, няма един силно застъпен технолог. и полит. елемент. Понеже сте много модерни и доверчиви, лъготят ви за зелената и за ВЕИ. При сегашни технолог. с ВЕИ не може. Трябват базови мощ.! Царят е гол, младежи!
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Един аналогов Мечок (Коджиак) вземам веднага, но на съответната :) цена. Въпросът с електрониката ще се реши поетапно в период от 6 до 24 месеца.Големият проблем си остава цената на горивото, респективно решителност и твърдост при налагане на зелената. Виждате какво става в момента с метана! Следващият голям и вече предизвестен удар ще е пропан/бутан! По-опитните помнят времената когато п/б го горяха като съпътстващ и главоболен продукт.
  • #1
    Тогава ( преди 3 години )
    защо да не си караме старите "брички"?
fallback
Последни