IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трябва ли Европа да се притеснява от китайските електромобили?

Навлизането на пазара на азиатските модели няма да е лесно, но те ще имат уникална възможност

Китайските автомобили не са нещо ново и непознато за европейския пазар. Но от досегашните опити за лансиране на даден модел от Поднебесната империя на Стария континент не се получи нищо сериозно - било то поради ниско качество на продуктите или липса на реална стратегия от страна на производителите, които имаха (и все още имат) огромен пазар в родината си.


Nio ES8


С навлизането на електромобилите, обаче, нещата се промениха доста бързо. И сега все повече и повече производители от Китай започват да представят все по-конкурентни модели. И докато фокусът все още е върху собствения огромен пазар, то погледите на азиатските компании все по-често се насочват на Запад. И докато все още не сме залети от китайски електрически коли, то това е заради пословичната философия на най-големия народ в света, който никога не бърза, а изчаква изгодния момент. Но Европа не трябва да седи със скръстени ръце, защото рано или късно инвазията ще е факт.

Има ли пречки пред китайските производители в Европа? Според шефа на NIO - Уилям Ли, към момента е доста трудно нова марка да се позиционира на европейския пазар. Конкуренцията е огромна а доминиращи са традиционните и добре познати брандове, повечето от които с по над един век история. И детронирането им ще е всичко друго, но не и лека задача. но това не означава, че всеки новодошъл трябва да се счита за обречен и има начин за "наместване".


Aiways U5


За да се получат нещата и да не се повтарят грешките от миналото, китайските производители трябва да се фокусират върху качеството и високотехнологичното съдържание. Ниските цени сами по себе си няма да се отплатят, поне не и в дългосрочен аспект. Така че азиатските компании ще трябва да се трансформират сериозно и според специалисти, това би отнело поне едно десетилетие. Но рано или късно това ще се случи, така както някога се случи с южнокорейските производители, които извървяха този път, макар и в не толкова динамични времена.

Сега, обаче, освен много предизвикателства има и все повече възможности за продажби на автомобили - било то чрез собствена мрежа, независими дилъри или просто онлайн. Но какъвто и да е начинът, никога досега не е имало толкова широки възможности за лансиране на автомобили в Европа. Особено при електромобилите, които са по-малко свързани с традициите, възможността да адресираш продукта си към даден потенциален клиент е по-добра, тъй като цяло говорим за хора, с по-голяма отвореност към новостите. 


Nio battery swap


Нещо повече - китайските производители доста по-бързо и лесно се настроиха към промените в автомобилния пазар, най-вече благодарение на опита си от сектора на електрониката и батериите, където в Китай се работи от десетилетия. "Пазарът на електромобили все още не е наситен и макар да се предлагат все повече и повече модели, китайските компании имат шанс да си пробият път", заявява отговорникът за международните пазари в Aiways Александър Клозе. И в подкрепа на думите си дава пример със стартиралите продажби на кросоувъра U5 в Германия, Нидерландия, Белгия и Франция.


Xpeng P5


На същото мнение са и от Nio, които започнаха лансирането на модела ES8 в Норвегия, както и Xpeng, които също атакуват изключително отворената към електромобили скандинавска държава. И в двата случая това става с помощта на доста технологични модели, макар от Nio да рискуват със системата за замяна на батерии в собствени центрове, вместо на по-конвенционална зарядна инфраструктура.

Както вече споменахме, опитът по отношение на електрониката, особено потребителската играе в полза на китайските играчи и това не трябва да се подценява. Huawei и Xiaomi (които също се оглеждат към производството на коли) са марки с които европейците са добре запознати и на които се доверяват по отношение на качество на продуктите. И така както няма съмнение по отношение на китайските смартфони или телевизори, дори и във върховите класове, все по-малко ще е и недоверието по отношение на автомобилите. Които, подобно на потребителските стоки, могат да си изградят аура на високотехнологични и качествени продукти.

Масивното навлизане на много марки ще накара китайските автомобили да изглеждат все по-малко екзотични и техните предложения ще са все по-нарастваща алтернатива на европейските, американските, японските или корейските модели. И макар в момента мениджърите на азиатските брандове да знаят, че Европа е трудна за "атакуване", те знаят много добре също и, че екологичният преход и глобализацията могат да отворят врати, които до момента са били затворени. И ако предложат точния продукт, в точното време на точния клиент, ще могат да направят сериозни реализации. А европейските компании би трябвало да са в готовност за реакция, преди да е станало късно.

0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До ПешоПешо тия електрически 45 кс се равняват на 75 бензинови коня, изобщо колицата е идеална за градско и за кратки пътувания до 300 км, и много добра работа ще ми свърши, а така както е вдигната като джипче става и риба да се ходи, абе направо е универсална.И да колата е чисто китайска, даже не се сглобява мисля в Румъния, идва си готова от Китай.
  • #1
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До Пешо #1 ( преди 2 години )
    Пешо, Дачия спринг е чистокръвен китаец, в тази кола няма нищо румънско или френско. 100% китайско китайче.