„Глобалната автомобилна индустрия е поставена в изключително трудна ситуация заради пандемията и липсата на полупроводници в изключителна ситуация“, заяви говорител на Opel и допълни, че компанията е принудена за затвори един от основните си заводи в Германия - този в Айзенах, до началото на 2022 година.
Търсенето на чипове в автомобилния сектор е огромно, тъй като повечето нови превозни средства са оборудвани с електронни системи - от двигателя до ABS, въздушните възглавници и асистентите за паркиране. Липсата на електронните компоненти се дължи на възстановяването на дейността на производители на компютри и смартфони, които също се нуждаят от такива елементи.
По тази причина компании като Volkswagen, Daimler и BMW в Германия, Ford и General Motors в САЩ, както и Toyota в Япония бяха принудени да затворят някои от поточните линии в своите заводи за дни или за седмици. Решението на Opel обаче е радикално, тъй като предприятието в Айзенах няма да работи поне 3 месеца.
„В тази и несигурна ситуация концернът Stellantis планира корекции в производството си, включително прекъсване на работата в Айзенах, където се произвежда Grandland X. То ще започне през следващата седмица“, обясниха от Opel.
Засегнатите служители ще преминат на съкратено работно време, като в компанията се надяват, че това ще продължи само до края на годината. Поръчки за Grandland ще се приемат от дилърите на марката, тъй като моделът се произвежда и в завода на Peugeot в Сошо.
Общо 7,7 милиона автомобила няма да бъдат произведени тази година в световен мащаб заради липсата на компоненти, която е съчетана с бум при електрическите превозни средства, изчислява компанията Alix Partners. Това ще струва на производителите около 180 млрд евро.
Снимки: Opel