fallback

Новите модели на Hyundai ще получат волан с екран по средата

Технологията няма да пречи на въздушната възглавница на водача

Компанията Hyundai Motor патентова в Германия необичаен волан, който може да се появи на бъдещите модели на марката. Кормилото има екран по средата, като е направено в стила болидите от Формула 1, от които са черпили вдъхновение неговите създатели. На дисплея ще се появяват показанията на приборите и това ще улеснява шофьора, тъй като сега воланът понякога скрива част от показанията на предния панел.

Поставянето на дисплей в центъра на кормилото няма да пречи на работата на въздушната възглавница, предпазваща шофьора, се казва в патентния документ, подаден от Hyundai. Устройствата са поместени в различни части на волана и имат независимо закрепване, благодарение на което еърбегът ще може да се активира в случай на сблъсък, без да разбие екрана.

Това не е първият опит на корейския производител да разшири функционалността на волана с помощта на дисплей. През пролетта на 2019 година Hyundai разработи кормило с два сензорни екрана с бутони (на долната снимка), чието предназначение водачът може да настрои така, както му е удобно. Тези дисплеи обаче бяха малки и не показваха информация, а играеха ролята на елементи за управление - подобно на бутоните на съвременните мултиволани.

Малко по-късно премиум-марката на Hyundai представи електрическия концептуален модел Genesis Mint с пълноценен екран (на снимката) в центъра на волана, който замени и приборния панел, и дисплея на мултимедийната система. Той се управлява с помощта на 6 сензорни панела, разположени по краищата.

Засега не е известно, на кои автомобили на Hyundai ще се появи иновационният волан. Възможно е той да се използва от премиум-моделите на Genesis или от спортните на Hyundai N.

Снимки: Hyundai

fallback
  • #8
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    В моята нема ни един дисплей, дори и джамци нема. Легам в седалката, лепа си вендузата с кабела на челото и затварам очи. От там вече поемам контрола. Ама е дърта вече от 2167-***. На 30 години стана. Сега новите модели са без вендузи и кабели. Легаш и се връзваш безжично.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    най удобно е дисплея да е в краката на водача или под седалките или някъде в отделението за ръкавици или под капака на двигателя
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Ситроен го направиха по правилния начин още преди 15 години - фиксирана средна част на волана с малък дисплей за ключови показатели
  • #5
    Гост ( преди 3 години )
    Кому е нужно това? Защо не си е на традиционното място, което сега е празно? Неги разбирам...
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    А дисплей под г*за може ли да сложите
  • #3
    popa ot razgrad ( преди 3 години )
    а като завъртиш волана....
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Това с дисплейте вместо копчета по волана само затвърждава мнението ми, че в тези коли има някави пълни недомислици и ме убеждава, че не желая да си купя каквото и да е правено в Корея. Тези бутони, лостчета и други глупости, накачени по воланите, трябва да са релефни, за да може след 10 минути в колата да усещаш какво натискаш, а не да го гледаш и да му се чудиш. Все пак докато шофираш имаш какво друго да гледаш.
  • #1
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 3 години )
    Както става все по-видно и определено осезаемо, епи-КуРейската премиум-марка G като G-E-N-E-S-I-S води, върви и дърпа живота, битието ни ЯКО напред, докато за р/ка от тях, джърманските дърти предимно омърсяващи околната ни среда полуумрели барачки ни дърпат ЯК.0. назаде - към консервативния ретро-живот на изминалия предишен 20 век...
fallback
Последни