fallback

Lamborghini възроди най-първия Countach

Създаването на суперколата отне 25 000 часа труд

Подразделението Polo Storico, което се занимава с реставрацията на исторически Lamborghini, създаде отново първия Countach - прототипа LP 500. Автомобилът е уникален, тъй като демонстрира оригиналния дизайн на Марчело Гандини. Едва по-късно моделът получава легендарните си разширени калници и крило, а първоначално е замислен като нещо просто и необичайно.

За отправна точка при разработката над Countach дизайнерът е използвал Alfa Romeo Carabo от 1968 година. Това е прототип с клиновиден дизайн, като вратите му се отварят нагоре и напомнят крилете на бръмбар-скарабей. Като взима за основа тази концепция, ателието Bertone създава каросерия с височина само 102 см. Дизайнът поразява със своята простота, а името contacc (в превод от пиемонтски диалект това означава "чума") често се случва в процеса на разработка на прототипа.

Лимонено-жълтият Lamborghini Countach LP 500 дебютира на автосалона в Женева през 1971 година. Автомобилът украсява щанда на Бертоне, тъй като в Lamborghini заемат изчаквателна позиция, за да видят реакцията на публиката. Тя определено харесва модела и той излиза в серийно производство. Жизненият път на LP 500 приключва през 1974 година, когато прототипът е разбит по време на изпитания, а по-късно изчезва.

50 години по-късно Polo Storico построи реплика на LP 500, като екипът от специалисти се е нуждаел от няколко месеца, само да събере материали - първоначална скици, чертежи, доклади от съвещания, снимки и др. С помощта на 3D-сканиране на прототипа LP 400, който Lamborghini съхранява е направен пълноразмерен макет, като това отнема около 2000 часа.

В основата на автомобила е шаси - тип платформа, а не тръбната рама на оригиналния Countach. В Polo Storico използват модерни методи за производство, които са съчетани с традиционния за 70-те години ръчен труд. Каросерията на LP 5002, например, е правена на ръка от майстор-ковач, наричан в Италия battilastra, а за механичните части са използвани оригинални или направени на ново резервни части.

Гумите - Cinturato CN12 с размери 245/60 R14 и 265/60 R14, са предоставени от Pirelli, която ги е направила наново с помощта на архивни записи. Техният състав, както и шарката на протектора, са като на оригиналните. А когато е дошло времето за боядисване на автомобила, на помощ се е притекла американската компания PGG, която все още е пазила рецепта за направата на жълтата боя Giallo Fly Speciale.

Реализирането на проекта е отнело 25 000 часа на Lamborghini Polo Storico, като колата е направена по поръчка от 2017 година на частен колекционер, който е пожелал анонимност. Премиерата на автомобила се състоя на конкурса за дизайн Вила Д’Есте, където той участва в категорията на концептуалните модели. За двигателя не се съобщава нищо, но оригиналният LP 500 се задвижа от 5,0-литров V12, а после - от V12 3.9.

Още снимки на възродения прототип - вижте в галерията:

Снимки: Lamborghini

fallback
  • #5
    Кольо ( преди 3 години )
    Мяза на нещо средно между леген и вана.....
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Ламборгини напоследък освен да претакат старо зеле и да показват снимки на коли от славното им минало, когато още бяха италиански, друго не правят
  • #3
    Славянин ( преди 3 години )
    Малко селски дизайн, но става
  • #2
    Анонимен ( преди 3 години )
    Няма снимки на интериора . Няма информация за двигателя - да не е една куха черупка само ?
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    25 000 часа по колко EUR/час е платил "анонимния частен колекционер"?
fallback
Последни