fallback

Aston Martin предизвиква Bentayga и Urus

Британците готвят супермощна версия на кросоувъра си DBX

Британският производител Aston Martin подготвя нова версия на кросоувъра си DBX. Тя ще получи добавка S към името, като ще бъде и най-мощната в гамата на модела, съобщава изданието Motor1, което публикува и снимки на тестови прототип.

В момента стандартния DBX разполага с 4,0-литров туин-турбо V8 двигател на Mercedes-AMG с мощност 550 к.с. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди, а максималната му скорост е 281 км/ч. Така обаче той изостава значително от Bentley Bentayga Speed и Lamborghini Urus, който развиват съответно 306 и 305 км/ч.

В Aston Martin са решили, че могат успешно да се преборят с тези два модела и затова подготвят версията DBX S, под чийто капак, според информациите ще бъде разположен или V12 двигател, или хибриден агрегат с 4,0-литровия V8 в основата. В първия случай мощността ще бъде 700 к.с., а във втория - 730 к.с.

Разликите между стандартния DBX и S-версията се виждат дори при покрития с камуфлаж прототип. Така например, по-мощният кросоувър има 4 тръби на изпускателната система вместо два, както и големи въздухозаборници за по-ефективно охлаждане на отсека на двигателя.

Всичко това означава, че в близко бъдеще DBX ще се предлага в 3 нови модификации, една от които е S-версията, а втората - зареждащ се хибрид. Той ще се появи през 2024 година, като в основата му ще бъде бензинов 4.0 V8 двигател, съчетан с електромотор.

Що се касае до третия вариант, той ще излезе още през тази година, като ще разчита на стандартно хибридно задвижване. В случая ще бъдат комбинирани 3,0-литров турбомотор с 6 цилиндъра, 9-степенен автоматик и система за задвижване на четирите колела Mercedes-AMG.

Освен това, Aston Martin готви и нови варианти на каросерията, които ще бъдат в по-агресивен стил. Очакват се купеобразна версия, както и удължена модификация. Така през 2024 година семейството DBX ще включва цели 6 варианта.

Снимки: Motor1

fallback
  • #4
    Картон ( преди 3 години )
    Някога марките имаха имидж, супер луксозни автомобили, не си позволяваха да правят нещо различно от купе или огромен седан, другото се считаше за унижение за бранда. Не сте ли се питали защо 40 години няма комби или джип(suv) от марките като Maserati,RR, Bentley, Lambo, Ferrari. Сега всички се втурнаха по модата, скоро сигурно ще видим и комби (щом и Порш представиха комби вариант на най-новата Панамера).. А МБ - ванове, баничарки, комбита, А-класа ван и т.н., отврат, вече няма имидж, само ПАРИ.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    BENZIN, аз съм #1. Явно под "гледаме реално на нещата" имаш пред вид само твоята гл.т. Защото аз като чуя SUV и си представям 1. Безмислено висока цена. 2. Безмислено тежка кола (оттам каква ти екология, какъв ти разход). 3. Нула видимост назад (заради бункеровия дизайн на повечето - ще кажеш "има си камери за заден ход" => хоп, пак по-висока цена). 4. Show-автомобил ("Вижте ме кой съм"), а аз не искам да се перча. И т.н. Но не искам да споря с теб - всеки си има вкус и аз уважавам другите...
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Може ако ме се разпадне по пътя в британски стил
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Ама, разбира се - защо трябва да е елегантно като DB5 или стройно като DB9, като може да е грозно и уродливо? - само за да се каже "И ние направихме SUV". Побърка се този свят и клиентите, които поради собственото си мизерно "самочувствие", което виждат всяка сутрин в огледалото, крещят от 10-тина години "Искам да гледам на света от високо". :-(
fallback
Последни