IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

GM се отказа от най-мощния сериен двигател в историята си

Показаният само преди 4 години V8 LT5 със 765 конски сили излиза в пенсия

Концернът General Motors прекратява производството на най-мощния сериен двигател с вътрешно горене в своята история - 6,2-литровия бензинов V8 с механичен компресор, развиващ 765 к.с.


LT5 V8 Corvette


Този мотор дебютира на суперколата Chevrolet Corvette ZR1 (поколение С7 в края 2017 година). Освен това, двигателят с цялото оборудване, от което се нуждае, се предлагаше и в каталога от детайли и агрегати Chevrolet Performance Parts. Така всеки желаещ можеше да си го закупи и да го използва, както сметне за уместно.

Именно заводският каталог на Chevrolet съобщава, че производството на мотор LT5 се прекратява и той не може вече да бъде поръчват. Двигателят с обем 6,2 литра има алуминиеви глави на блока на цилиндрите, ковани бутала и разпределителен вал, както и система за директно впръскване. V8 моторът е оборудван с механичен компресор Eaton R2650 с обем 2,65 литра и развива мощност от 765 к.с. при 6400 об/мин.

След изваждането от употреба на LT5 най-мощният двигател, предлаган от General Motors, става LT4, който се поставя на суперседана Cadillac CT5-V Blackwing. Този 6,2-литров агрегат с мощност 677 к.с. също разполага с механичен компресор Eaton, като има изпускателни клапани от титан и система за смазване, която не допуска обратно стичане на масло по време на движение.

Седанът CT5-V Blackwing с двигател LT4 е и най-мощният Cadillac в историята, като ускорява от 0 до 60 мили в час (96,5 км/ч) за 3,7 секунди и развива максимална скорост от 322 км/ч.

Снимка: Chevrolet

0 от 500