Един от основните параметри, които разглеждат бъдещите собственици на електромобили, е пробегът. И това е напълно нормално, тъй като мрежата от зарядни станции все още не може да се сравнява с тази на бензиностанциите, а никой не желае да остане без ток по време на пътуване.
Ето защо автомобилните производители, които постепенно навлизат в ерата на електрическото задвижване, се стремят да увеличат максимално обхвата на своите модели. Някои компании дори се опитват да преминат границата от 1000 км с едно зареждане, но BMW определено не е сред тях.
В интервю за изданието WhichCar ръководителят на проекта BMW i4 Давид Феруфино заяви, че пробег от 1000 км не е цел, която компанията си поставя. Според представителя на баварския производител, максималният обхват зависи от сегмента, в който е представен съответният модел. Например, градското BMW i3 не се нуждае от пробег от 600 км, докато това разстояние е „много удобно решение за клиента“ на i4.
Феруфино посочи че BMW също инвестира в подобряване на своята мрежа за зареждане, за да улесни дългите пътувания с автомобили, които имат по-малък обхват. Той допълва, че много важна е и скоростта на зареждане и даде за пример именно новото i4. Неговата батерия може да се зарежда от 10 до 80% за 31 минути, ако се използва станция с мощност 200kW DC.
Снимка: BMW