IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Експерти посочиха с колко се увеличава разхода в дъждовно време

В тези условия автомобилът се нуждае от повече гориво, но разликата е стряскаща

За никого не е тайна, че заради локвите на пътя разходът на гориво може да се увеличи. Това се дължи на факта, че в подобни условия се увеличава съпротивлението и затова двигателят се нужда от по-високи обороти. Интересно е обаче, с колко точно може да се увеличи разхода.


аквапланинг Dacia


В случая експертите от автомобилното издание Aif са провели експеримент с кросоувъра Dacia Duster, който е оборудван с 1,3-литров бензинов турбомотор и вариаторна скоростна кутия. В сухо време при пътуване по равен асфалт със скорост 80 км/ч разходът на гориво е точно 6,0 л/100 км.

Ако скоростта бъде увеличена до 90-100 км/ч, то вече двигателят харчи около 7,5 л/100 км, а при движение със 120 км/ч разходът на гориво скача до над 10 л/100 км. Резултатите на мокър път обаче са доста изненадващи, тъй като заради водата под колелата съпротивлението се увеличава и колата харчи с 40% повече.

Оказва се, че при движение по силно наводнен път със скорост до 90 км/ч Duster изразходва повече от 12 л/100 км. При това експертите съветват при подобни условия да не се развиват подобни скорости, защото още при 70 км/ч се появява аквапланинг, а той е много опасен за автомобилите с две задвижващи колела.


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    XC60 ( преди 1 седмица )
    До 18...Това е кош с недобро въздушно съпротивление и отделно малкия двигател трябва да го натискаш повече, за да върви със 120. За градско/селско и скорости със 100 може и да е перфектен Дъстъра, но дотам.Последните поколения Волво още на 90 км/ч автоматика включва 8ма предавка при плавно движение!
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На сухо със 120 км/ч харчи над 10/100...!?! Това да не е Х5? Една утрепана пластмасова дръгня. Ужас!
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    до 12. Според теб спирачния път при мокра настилка по-къс ли е? И какво следва от това г-н учител по физика. Дай си една шестица на теб да спиш спокойно.
  • #16
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Ник ( преди 1 месец )
    Не заблуждавайте хората че колата като е 4х4 и се получи аквапланинг няма опастност. Аквапланинг е еднакъв и да си 8х8. Загубят ли сцепление гумите с пътя мача приключва. Сега някой млад шофьор ще си каже: Купувам джипката и си свиркам. Да, ама не и дори става по зле. Висок център на тежестта, голямо тегло и предпоставките са на лице.
  • #15
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Калин ( преди 1 месец )
    Бях на обиколка в Турция за 40 дни с БМВ Е90, 320D на 280 000 км. Изминах 11 470 км за пътуването като знаете (или може би знаете) в Турция пътищата са 90% магистрали (по наши стандарти, те не ги водят такива, но са две ленти плюс аварийна за всяко от двете движения). Еми... карал съм основно с 120-130 между градовете и в доста градове е имало задръствания и трафик. Изхарчих 616 литра или 5.3 / 100, както си пишеше и на таблото. Ето тва е кола за път.
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Г! ( преди 1 месец )
    Повишете нивото на компетентността си! Господа коментиращи!
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Г! ( преди 1 месец )
    ?!?!
  • #12
    15 rate up comment 5 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Хахахаха! Значи на лед, ще върви без гориво, защото сцеплението е много малко! Хахахаха! Къде го измисли това? Браво, шестица! Хахахаха.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    kvy ( преди 1 месец )
    Явно не можеш да схванеш мисълта ми. А това, че този тест е много относителен.Отделно като гледам по улиците повечето хора карат автомобил на 1.3 двигател.
  • #10
    10 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Статията е доста заблуждаваща. Трябва да се уточни че става въпрос за силен дъжд с доста натрупване на вода. При лек дъжд с добро дрениране на пътя ефекта е точно обратния, знаем че мократа настилка има лошо сцепление т.е. ниско съпротивление. От това следва и леко намаляне на разхода.