Британската компания Fering Technologies, която е основна от бившия инженер на McLaren и Ferrari - Бен Скот-Гедес, представи хибридния си всъдеход Pioneer. Той се отличава с нестандартна конструкция, ниско тегло и невероятно звучащия пробег с едно зареждане - 7000 км. Създателите на машината смятат, че тя ще заинтригува пътешественици, полярни изследователи и аварийно-спасителните служби.
Шефът на Fering Technologies - Бен Скот-Гедес, е работил с Гордън Мъри над създаването на легендарната суперкола McLaren F1, а също така и над умопомрачително бързия Caparo T1. Неговият нов проект обаче е напълно различен - Скот-Гедес иска да пусне на пазара "високоадаптивен всъдеход с модулна конструкция", която да може са се конфигурира и обновява за определени задача, като в това число променя и задвижването си.
За постигането на обявения пробег от 7000 км с едно зареждане трябва да помогне и необичайната конструкция на машината. В основата на Pioneer е рама с алуминиев каркас, усилен с композитни елементи. Външните панели са направени от канвас - изключително здрава, плътна и устойчива тъкан, изработена от преплетени памучни влакна.
Задвижването на всъдехода става с хибриден силов агрегат с два електромотора, развиващи 600 Нм въртящ момент. Те се захранват от батерия с капацитет 20 кВт/ч, направена от литиево-титаниеви клетки. Тя е по-слаба от литиево-йонните акумулатори, но пък работи при по-екстремни условия - до -50 градуса по Целзий. Само на електричество Pioneer ще изминава до 80 км.
Ролята на "удължител на пробега" е поверена на 3-цилиндров двигател от Smart с обем 800 куб. см. Той работи на биодизел, като горивото ще се помещава в няколко резервоара. При нормални условия двигателят върти генератор, който изработва енергията, нужна за задвижване на електромоторите и за зареждане на батерията. Последната се използва като резервен източник на мощност - например, когато трябва да бъде преодолян сложен участък от пътя.
Създателите на всъдехода твърдят, че той е оборудван с механични диференциали, а пътният му просвет достига 80 мм. Машината може да се катери по хълм с наклон 60 градуса и да преминава ровове и водни препятствия с дълбочина до 1,4 метра. Товароподемността е равна на собственото тегло - 1500 кг. А от динамичните характеристики се съобщава само максималната скорост - 125 км/ч.
Прототип на Pioneer вече преминава изпитания, като машината дори е тествана от потенциални клиенти. Серийното производство трябва да стартира през първата половина на 2022 година, като цената на всъдехода започва от 150 000 британски лири (176 000 евро).
Снимки: Fering Technologies