fallback

Помните ли Peugeot 405? Все още е хитов модел на един пазар

В Иран позабравеният френски модел дори получи обновление

Peugeot 405 бе един от най-успешните седани на европейския пазар през 80-те и 90-те години на миналия век. Производството на френската машина започна през 1987 и приключи през 1997 година, но не навсякъде. Позабравеният по нашите ширини модел все още се лансира като чисто нова кола в Иран, където и търсенето му е доста голямо.

В азиатската държава, 405 се предлага на цена, еквивалентна на 7800 евро. Машината се асемблира от компанията Iran Khodro като наскоро дори получи известни обновления и по-специална серия. И да, на местния пазар се предлага точно така, както може би ще си го спомните отпреди десетилетия, когато бе хит и в Европа.

Иранското Peugeot 405 няма тъчскрийн екрани или модерни аксесоари, а само оборудване, познато от 90-те години на миналия век, обогатено с "луксозни екстри" като аудиосистема, електрически стъкла и климатик (естествено, не автоматичен). За задвижването може да се избере между атмосферни бензинови мотори с обем 1,5 или 1,8 литра. Скоростната кутия може да е 5-степенна механична или 4-степенен автоматик.

Иранската гама на Peugeot 405 се състои от две модификации - базова и по-спартанска, плюс прясно добавената Pars (от Paris - Париж), която има малко повече "екстри". В сравнение със стария европейски модел са налични малко по-различни брони и двутонален интериор. Всичко останало е като от машина на времето, която ни връща около 30 години назад.

405, обаче, не е единственото класическо Peugeot на света. Също в Иран може да си закупите и модела 206, на цена от около 5000 евро. И не говорим за 206+, който се продаваше успоредно с 207 преди години, а точно за първия модел, лансиран в Европа през далечната 1998 година.

Местният 206 се предлага с 1,4-литров мотор със 75 к.с. или 1,6-литров със 105. И тук става въпрос за атмосферни бензинови мотори. Единствената налична по шоурумовете модификация е хечбек с 5 врати.

Повече снимки на "иранското" Peugeot 405 може да видите в галерията:

fallback
  • #10
    Владко ( преди 3 години )
    Автора да си проверява информацията, "Pars" на фарси е Персия, и няма нищо общо с Париж, а подчертава корените на Държавата Иран....
  • #9
    Веско ( преди 3 години )
    Тая дума "конглокенция" трудно се намира в тълковните речници. Що не ползвате популярната чуждица конглокент!?
  • #8
    Синдикат на Ало Изма ( преди 3 години )
    Много добър автомобил! Отявлен фен съм на японските автомобили, но в наследство ми остана едно 405 от 88 година. Е няма такъв автомобил, надежден, удобен, здрав, абе доставяше ми голямо удоволствие да го карам, въпреки че нямаше и серво на волана. За около година време японската лъскачка остана на паркинг, а с пежака си бръмках из града и си вършех работата.
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Е, 7000 евро за нова кола с легендарна надеждност. А сега искат по 20 000 за една цикалка като Шкода Фабия и тя е толкова лимбизяви карантии вече , че трудно изкарва и 1 собственик - прогреса е спорно нещо
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма как да се случи обаче защото колите от онова време нямат ни еърбег ни електронни системи за сигурност ни нищо тоест не отговарят на новите изисквания.
  • #5
    1234 ( преди 3 години )
    Имал съм 405-ца от 1989 комби с климатик ел.стъкла ,ел. огледала ,климатик и кожен салон какво "обогатяване" ,какви 5 лева. Написалият статият или не е виждал на живо такова Пежо или пише по картинка. Колта си беше супер и като надеждност и като разход и като пътно поведение на фона на днешните ***. Ако можех да я купя чисто нова особенно на цена от 5000 евро не бих предпочел друга особенно от сегашния избор на пазара. Не ми трябва пиано лак ,не ми трябват 16 аир бега, не ми трябва кейлес
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    3 - защо да им е отминало времето? Ето още се продава и използва. Прсото в Европа никой не иска да караш кола до живот, а след 5г да я смениш, не че новате ще новата ще е нещо умопомрачително. Не просто ще е още по чуплива. Затова и измислят нови и нови правила, така че да трябва да си купиш. Мислиш ли, че на 80% от ЕУ шофьорите им трябват 90% от "екстрите" на новите коли?
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    С тая цена ако ги пуснат при нас и ще убият конглокенцията. И няма да караме вече 20+ годишни таралясници.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Е-е-ех, и сега да можеше човек да си купи тук на тези цени (като Иран-ските) новосглобена кола модел от '80-те или '90-те, щеше да е "пей сърце". А то, трябва да купя 2,5 тона "кросоувър" (м/у какво е крос и оувър какво е), бъкан с разваляща се електроника, затова пък с 0,9 литрово миксерче (ама с турбо) + мини-батерийка и фьешън-вид като за мола. За 80К ...напр. :-(
  • #1
    Кольо ( преди 3 години )
    Хм....и при нас ще е най продавано..на тая цена...ама сме....,,европейци,,.... не знам по какво.... само географски..... щото икономически.......стари бараки на по 20 години.....
fallback
Последни