fallback

Кога директното впръскване на гориво може да бъде опасно

Този вид двигатели са все по-популярни, но крият редица рискове

Все повече съвременни автомобили са оборудвани с бензинови двигатели с директно впръскване на гориво. Прогресивните конструкция и дизайна на този тип двигатели обаче са предимство само до момента, в който възникнат проблеми с тях по време на работа. Порталът AutoExpert посочва слабите места на тези агрегати.

Като пример е посочен двигателят с абревиатура GDI. Това съкращение се среща в гамата на азиатските производители, които обичат да парадират с подобна информация. Всъщност, GDI е съкращение за английската фраза Gasoline Direct Injection, което означава „директно впръскване на гориво“. Основната характеристика е, че инжекторът пръска бензин директно в цилиндъра. Тоест смесването на гориво и въздух става директно в горивната камера, а не във всмукателния тракт. Предимствата на това решение са по-добра ефективност и повишена мощност, като роля за това играе и по-сложната конструкция.

В случая се използват специални вихрови клапи, които впръскват гориво с помощта на специален софтуер. Необходима е и втора горивна помпа за високо налягане. Общо-взета, като цяло енергийната система на бензинов двигател с директно впръскване е почти същата като тази, използвана при дизеловите мотори.

Какви проблеми могат да се появят при тези двигатели? Те се дължат най-вече на „дизеловите“ елементи в дизайна му. Той е проектиран да работи изключително с висококачествено гориво. Излишните примеси - като тези за увеличаване на октановото число на горивото, например, имат изключително негативен ефект върху инжекторите. Те се запушват и престават да разпръскват правилно горивото, като може да бъдат „убити“ от няколко зареждания „догоре“ с гориво с високо съдържание на сяра, желязо, фосфор и редица други.

Неправилната работа на свещите също може да направи инжекторите неизползваеми. Проблемът тук е, че няма как производителността на дюзите да бъде върната по лесния и евтин начин - с промиване, а ще трябва да се купуват нови, които никак не са евтини.

Горивната помпа с високо налягане също е чувствителна към гориво с лошо качество. Замърсяването драстично ускорява износването на нейните компоненти и в крайна сметка може да я повреди. Автомобилите с по-опростени двигатели с впръскване на гориво във всмукателния тракт на двигателя по принцип са по-устойчиви и не могат да поднесат такива изненади.

fallback
  • #10
    ASD ( преди 3 години )
    Проблемът с дюзите е решен ОТДАВНА. Водят се на ултразвуково почистване и стават като нови.
  • #9
    До 5 ( преди 3 години )
    Не стават на газ тъй като горивото се впръсква директно в цилиндрите, а не преди горивата камера както е при мниготочковия инжекциите. Това означава, че ако горивото през бензиновите дюзи спре няма какво да ги охлажда и топлината в цилиндрите ще ги съсипе. Има инжекциите за директно вплъскване, но не впръсква едновременно и газ и бензин и икономията е спорна, а настройката сложна. Възможно е да се ползва течна фаза, при която газта се впръсква чрез бензиновите дюзи, но и тук има недостатъци.
  • #8
    Анонимен ( преди 3 години )
    Имал съм две коли с директно впръскване - особен смисъл от тази технология не съм видял да съм честен. Може би при най-новите модели технологията доста да е напреднала, но при колите, които аз карах натежаваха минусите - двигателя е по-шумен (нещо, което мен доста ме дразни), капризен от към гориво, трупа нагари постоянно. Има някаква лека икономия на гориво и може би леко увеличение на мощността, но за мен минусите стабилно натежават.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Един бензинов инжектор е в пъти по-евтин от дизелов такъв. Пък нека им еднакъв принципа на работа.
  • #6
    Незнайко ( преди 3 години )
    ,,специални вихрови клапи впръскват горивото" Думи нямам!
  • #5
    вуйчо ( преди 3 години )
    Защо да не стават на газ?
  • #4
    Фси ( преди 3 години )
    От две години съм на газ и нямам проблем.
  • #3
    Ба ( преди 3 години )
    Една от поредните глупости на съвременния автомобилен производител е да се старае бензиновия двигател на имитира дизелов.. Може би решението на Мазда за самовъзпламеняване на бензина е интересно и революционно,но колко надеждно - не е ясно все още
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е пълна Tъ.пa.нaр.щи.на. Връща и цапа. Немците са измислили тая ненормалност. Те обичат мръсни двигатели. Браво!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Не разбрах кога е опасно, но знам, че не става на газ или ако става то е мазало...
fallback
Последни