fallback

Tesla Model S Plaid счупи рекорда на "Нюрбургринг"

Серийна версия на електрическия седан изпревари Porsche Taycan с 12 секунди (ВИДЕО)

Tesla за първи път започна да тества Model S Plaid преди две години и сега публикува официални времена на обиколка на нея. На снимка, споделена от шефа на компанията Илон Мъск в Twitter, са показани времена от 7:30.909 и 7:35.579 минути. Малко след това беше пуснато и видео от автомобила, поставил рекорда.

Вероятно първото от тях е записано на по-късата конфигурация на пистата - 20.6 км, а второто на по-дългата - 20.832 км. Времето от 7:30.909 минути е нов рекорд за трасето при серийните електромобили. Досега най-доброто постижение беше на Porsche Taycan Turbo, което през 2019 година даде време от 7:43.3 секунди.

Има няколко седана с двигатели с вътрешно горене, които са записали по-добри постижения на Северната дъга. Сред тях са Mercedes-AMG GT 63 S със 7:23.009 минути и Jaguar XE SV Project 8 - 7:18.361 минути, като тези постижения са на по-късия вариант (20.6 км). През миналата година Porsche Panamera Turbo записа 7:29,81 минути на по-дългата конфигурация (20.8 км).

Двата най-бързи електромобила, които някога са преминали Северна дъга на "Нюрбургринг", са Volkswagen ID.R - 6: 05.336 минути (20.8 км) и NIO EP9 с 6:45.90 минути (20.8 км).

Според Илон Мъск, използваната за поставяне на рекорда Model S Plaid по нищо не се отличава от заводския модел. Той допълни, че скоро екипът на Tesla ще направи нов опит за рекорд, като ще използва автомобил с подобрени аеродинамика и спирачна система.

Снимка и видео: YouTube

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Тесла е и настоящето и бъдещето. Всички други ще ги сравняват с тях в бъдеще както стана с айфона. Сори за феновете на нокия.
  • #10
    3-фазния ( преди 3 години )
    Статия в Аутомедия: "Електромоторите на Jaguar се оказаха по-ефективни от V8" - 26.12.2019 - Type SVR, XE SV Project 8 въртят по 3 обиколки с един резервоар, I-Pace electric - ШЕСТ. Бхахах
  • #9
    3-фазния ( преди 3 години )
    Тозии...оня, ID.3 58 кВтч на автопилот 130 км/ч мина 278, колко викаш правел Mодел S със 100 кВтч? 600 ли беше?
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Не харесвам Мъск, но човекът е много добър мениджър - семейните му, немного добре сглобени СУВ, направо късат шортите на ламбо-та, ферари-та и прочее паренющинки...
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Колата е семейна четиривратка.Мислиш ли, че е създадена да върти много и бързи обиколки на Ринга? А че ще фалира, нещо спряха да дрънкат...
  • #6
    Въпрос ( преди 3 години )
    А колко такива бързи обиколки може да направи без да спира?
  • #5
    голем праз ( преди 3 години )
    всичко зависи от задкормилното устройство
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Само снимка споделена от Мъск не означава много. Той не е като да не ръси често сензации, които се оказват силно извадени от контекст или отнасящи се за неопределено бъдеще, само за да раздвижи пазара на акциите. Иначе още първия модел S ако не му прегряваха батериите сигурно щеше да даде прилично време.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Като за над 1000 коня кола е зле в завоите и е добра само за направо. Седан с четири врати - ВМW М5CS с коне наполовина, прави една секунда по-бързо време.
  • #2
    Дааа ( преди 3 години )
    Значи Тесла е добра и в завоите, а не само на Драг.
fallback
Последни