Подразделението Mercedes-AMG осигури две от най-вълнуващите премиери на автосалона IAA Mobility в Мюнхен. То представи първия си електрически модел - EQS, който развива 789 к.с. и ще излезе в началото на 2022 г., както невероятния GT 63 S E Performance. Plug-in хибридът с 843 к.с. е най-мощният сериен автомобил в историята на AMG и Mercedes.
Ако се съди по тези премиери, в гамата на AMG явно няма никакви ограничения, но се оказва, че това не е така. Новият изпълнителен директор Филип Шимер заяви пред журналисти, че иска да намали броя на предлаганите от AMG автомобили. Съкращенията няма да засегнат моделите от висок клас, а само тези от началните нива.
Шимер призна, че неговият предшественик Тобиас Мьоерс, който сега е главен изпълнителен директор на Aston Martin, е трансформирал AMG в компания с феноменално позициониране на пазара от гледна точка на производителността. Въпреки това, гамата от модели трябва да се свие малко, като причината за това е доста интересна.
В момента AMG работи върху собствена платформа за електромобили и има нужда от пари, за да изгради тази архитектура. А тези пари могат да бъдат спестени от разработката и производството на по-малки модели. Новата платформа ще позволи на инженерите да внедрят в колите по-сложни технологии, в резултат на което тези автомобили ще споделят по-малко компоненти с конвенционалните продукти на Mercedes-Benz.
Шимер посочи и още нещо много важно - компанията му работи в тясно сътрудничество с отдела за високопроизводителни силови агрегати (HPP) в Бриксуърт (Англия). Там се произвеждат двигателите на Mercedes за Формула 1. И новият шеф иска да пренесе тяхната философия в автомобилите на AMG, предназначени за обществени пътища.
Снимки: Mercedes-AMG