fallback

Защо и спирачките трябва да се мият?

Повечето шофьори пренебрегват тази операция и си навличат проблеми

Много малко водачи са наясно, че спирачните механизми също се нуждаят от почистване и измиване, при това редовно. Ако то бъде игнорирано, може да се стигне до редица неприятности и дори до сериозни повреди. А как трябва тази операция да се извършва правилно, разкриват експерти.

Спирачните "машинки", особено тези от барабанен тип, изискват редовна поддръжка. Работата е там, че задвижващият механизъм с течение на времето се замърсява и ефективността му намалява. Нужна е повече сила за задействане, но покритите с мръсотия пружини просто не могат да осигурят това усилие.

Получава се ситуация, при който спирачните апарати започват да заяждат, а след това ръждата се прехвърля върху дисковете. Честите спирани не подобряват ситуацията, дори напротив - микрочастиците от пясък се врязват в дисковете и оставят бразди по тях. Затова барабанните спирачки трябва периодично да се почистват, като това се отнася особено за пружините, върху които се е събрала мръсотия и реагенти от пътя.

Задължително спирачките трябва да се мият и след смяната на спирачната течност. Работата е там, че ако течността попадне върху накладките или дисковете, тя поема вода и прах, което води до образуване на плака. Съответно, тя влошава спирането и води до инциденти.

Спирачните механизми може да бъдат изчистени на автомивка с високо налягане. Там се измиват и почистват дисковете, премахват се натрупаните прах и кал в пружините. Заедно с тях се измиват накладките и самите джанти, но това няма да реши напълно проблема. За основно почистване трябва да се свалят и колелата, да се демонтират барабаните и със специални химически вещества да се свали натрупаната върху спирачните механизми мръсотия.

Ако автомобилът е с дискови спирачки, първо трябва да се провери дали от вътрешната им страна има защита от мръсотия. Ако няма, механизмите трябва да се почистват поне веднъж на 6 месеца, а дори и по-често, защото вътрешните страни на дисковете са подложени на най-голямо износване. Именно там се получава коксуване на мръсотията под висока температура.

За нейното премахване може да се използва специален разтвор за почистване на спирачките, който се продава в магазините. Той притежава нужните свойства, а освен това прониква на труднодостъпни места и буквално разяжда натрупаната мръсотия. След тази процедура спирачните механизми трябва да бъдат подсушени, като това става с няколко бързи натискания на педала.

fallback
  • #9
    Никче ( преди 3 години )
    Този сайт е мутренски. Какво друго може да се очаква освен простотии на кило.
  • #8
    Seeyan ( преди 3 години )
    до коментар 7:Точно моите мисли, колега!! :))
  • #7
    Dinoas ( преди 3 години )
    Само стигнах до момента когато говорим за Барабанни спирачки и в следващия момент ми говорят за дискове... После пак за барабани... Абе петърчо, абре Захариев... Кой ти даде идея , че можеш да пишеш глупости навред? Я да те видя как ще.измиеш едни Барабанни спирачки? Ще идеш на автомивка и ще ги разглобиш ли? Или ще измиеш дисковете и ще свалиш накладките да видиш дали няма песъчинки... Баси тъпотията
  • #6
    //// ( преди 3 години )
    Как коксува мръсотията?
  • #5
    Петър е кухар ( преди 3 години )
    Петреее, гръмни се в празната глава. Такъв *** няма никъде. Уникален *** си.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Ауспуха с какво се мие, аз един преАтел
  • #3
    до чувал съм ( преди 3 години )
    От къде ги чу тези смазвания на старите майстори? Пробвай и ще останеш без спирачки.
  • #2
    Чувал съм ( преди 3 години )
    Навремето старите майстори накисвали накладките в масло за диференциали а дисковете и апаратите ги мажели с литиева за лагери. Така спирачките стават практически вечни и с едни наклади изкарват 100 000 км без смяна.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    "Получава се ситуация, при който спирачните..." !?!? Петре , имаш ли завършен 3-ти клас?
fallback
Последни