fallback

BMW ще тества водородно iX5 на автосалона в Мюнхен

Баварската компания готви и други модели с такова задвижване

Две години след дебюта на концептуалния автомобил BMW i Hydrogen NEXT, на предстоящото изложение IAA Mobility 2021 в Мюнхен компанията ще представи още един модел с водородни горивни клетки - BMW iX5 Hydrogen.

Машината все още е в процес на на разработка за серийно производство, като ще може да бъде тестван активно по специална линия (Blue Lane), която свързва изложбените площи с другите места в центъра на града. Автомобилът, разработен на базата на BMW X5, ще излезе в малка серия за демонстрационни и тестови цели от края на следващата година.

"При условие, че водородът се генерира с помощта на възобновяема енергия и съответната инфраструктура, тази технология може да допълни портфолиото от електрифицирани задвижвания на BMW Group и по-специално да отговори на изискванията на клиентите, които нямат собствен достъп до инфраструктура за зареждане на електричество, често пътуват на дълги разстояния или търсят по-висока степен на гъвкавост", категорични са от компанията.

Самото BMW iX5 Hydrogen следва напълно стила на моделите от семейството BMW i. Вътрешната част на бъбрековидната решетка, вложките на 22-цоловите джанти и елементите във външната част на задната броня са в цвят BMW I Blue. Лайстните на праговете и декоративната бленда на арматурното табло имат надпис „Hydrogen Fuel Cell“.

Аеродинамичните джанти на BMW iX5 Hydrogen са оборудвани с устойчиво произведени гуми от естествен каучук и вискоза. Необходимите за това суровини се получават в съответствие със стандартите на Forest Stewardship Council (FSC), като BMW Group е първият автомобилен производител в света, който вече използва гуми, произведени изключително от Pirelli от сертифициран естествен каучук и базираният на дървен материал Rayon в серийни автомобили.

BMW iX5 Hydrogen комбинира технологията на горивните клетки със задвижване BMW eDrive от пето поколение. Задвижващата система използва водород като енергиен носител и го превръща в електричество в горивна клетка. При това се генерира електрическа енергия с мощност до 125 кВт (170 к.с.), като единствените емисии са водна пара. Благодарение на тази задвижваща мощност е възможно поддържането на високи скорости дори и при дълги пътувания.

Електромоторът е от петото поколение на технологията BMW eDrive, която се използва и при BMW iX. Във фазите на движение по инерция и спиране той поема функциите на генератор, който генерира енергия за мощната батерия. При особено спортно шофиране се ползва тази допълнителна енергия, съхранявана в батерията. Благодарение на това системната мощност е 275 кВт (374 к.с.).

Още снимки на кросоувъра с водородно задвижване на BMW - вижте в галерията:

Необходимият за горивната клетка водород се съхранява в два резервоара от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP) с налягане 700 бара. Зареждането на резервоара с водород отнема само три до четири минути, така че BMW iX5 Hydrogen може да се използва неограничено и при дълги пътувания с по-малко и при това по-кратки междинни спирания.

Снимки: BMW

fallback
  • #8
    робин худ ( преди 3 години )
    Автомобилът с Горивна клетка Toyota Miraihttps Нашата концепция FCV-R направи своята световна премиера на Автомобилното изложение в Токио през 2011 и положи основите на масовото производство на .е те великите гермаци тоя път само 10 год са назад
  • #7
    ники ( преди 3 години )
    Германците откриха топлата вода сигурно са я откраднали от тойота даа хаха като се сетя че пройзвежда серийно хибриди от 97 год насам ,а скоро и там германците откриха топлата вода даа хаха великия немски инженер даа
  • #6
    Jezza ( преди 3 години )
    В бъдеще ще има и електромобили с ел. двигатели и такива в водород. Водорода ще замести дизела и ще има приложение в по-големи автомобили и други тежкотоварни превозни средства.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Точно така! Затова има по един служител на колонка дето със сушоар разтапя леда от маркучите. И зимата при мъгла и сняг станцията не работи.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Впрочем за автобусите на общинската RVK (Кьолн) цената на тяхната станция е 3,8Е/кг. Но това е само за тях - имат договор с местен химзавод. Автобусите са над 50. Знам от депото им, че въртят към 250-270км с 18кг и по-малко. Друго, може да ви е интересно - диспенсърите за автобуси са на 350 бара, за колите - на 700.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Онова хаха за Грац не е с ирония, а че инфраструктурата още силно изостава. Та, не ме брой към чужденците, моля те! Отделяш пистолета от диспенсъра и след заключването му към гърловината на резервоара минават секунди преди да светне лампа на таблото на диспенсъра за начало на пълненето. Натискаш старт бутон. Като зареди спира сам. Угасва старт бутона и може да откачиш пистолета от колата. Може и преди пълно зареждане да спреш със стоп бутон. Отива време и поставяне на картата и принта на бележка
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Прави сте, няма къде да се зареди в България, че и в Румъния, Сърбия, Гърция ... Най-близко е Грац, хаха. В Германия карам Мирай - последният е към 0,8кг/100км. Цената е фиксирана 9,5Е/кг. Зет ми е с дизел Q5 и плаща по-вече от мен - нафтата му е 1,4Е/л, а не пада под 7/100. Да, скоростта ми е до 160км/ч, но не ми е проблем. Пробег - над 600км, но е ок, има доста станции и няма конглокенция от чакащи засега. Зареждането е 3-4 минути, но със старт/стоп диспенсъра и после да приключа - отиват към 7
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Проблемите с водородните кола са, 700 бара налягане под *** ти. Звучи страховито да знаеш че седиш на бомба, още по-страшно е ако оцелееш в катастрофа, но пък при удара изгърми водородния резервоар. Друг проблем е високата цена на водорода, илиза ти два пъти по евтино да си на дизел отколкото на водород, липсата на зарядни станции е третия проблем, мисля такива коли никога няма да се наложат, особенно ако се измисли батерия, която да се зарежда за 10 мин.
fallback
Последни