Екипът на YouTube-канала Carwow организира състезание по ускорение на права отсечка между електрическите Audi RS e-tron GT, Mercedes-Benz EQS 450+, Porsche Taycan 4S и Tesla Model S 100D. В случая беше сравнена динамиката на машините в старт от място на 1/4-миля, както и при паралелен старт от движение с 80 км/ч. На финала беше оценена е ефективността на спирачките при скорост от 113 км/ч.
Tesla Model S дебютира още през 2012 година, но беше обновена няколко пъти досега. Версията 100D развива 605 с. и 687 Нм, тежи 2290 кг, а във Великобритания нейната цена е 82 000 лири.
Porsche Taycan 4S от 2019 година се задвижва от силов агрегат с 571 к.с. и 650 Нм при тегло от 2200 кг, а цената му 84 000 лири. Неговият "роднина" Audi RS e-tron GT развива 523 к.с. и 640 Нм, като тежи 2276 кг и струва 81 000 лири.
Последният участник е новият Mercedes-Benz EQS 450+, като той е единственият със задно предаване, а електрическият му двигател разполага с 329 к.с. и 568 Нм. Заради батерията с капацитет 108 кВт/ч. и луксозните опции като мултимедията Hyperscreen луксозният седан е 250 кг по-тежък от съперниците си. А освен това е и по-скъп, като струва минимум 100 000 лири.
При ускорението на 1/4-миля електромобилите с два мотора са разделени от 0,6 секунди, докато Mercedes-Benz очаквано изостава. Седанът със задно не успява да се намеси в битката за първото място и в другите дисциплини.
Снимка и видео: Carwow