fallback

Най-продаваният модел в света прехвърли 50 милиона бройки

На всеки 28 секунди някъде се купува по една Toyota Corolla

Toyota Corolla може и да не е най-възхитителният автомобил на света, но ако трябва да бъдем честни ентусиастите, търсещи нещо по-специално са само едно зрънце от пазара на нови коли. По-голямата част от клиентите търсят надежден, икономичен и практичен автомобил, като японският модел перфектно се вписва в тези изисквания.

Може би горецитираното е причината Toyota Corolla да се превърне в най-продавания автомобил на света за всички времена. Японската машина е на пазара от 55 години насам, преживя 12 поколения и сега посреща много важен момент от историята си - достигането до 50 милиона произведени бройки.

С продажбата на юбилейния 50-милионен автомобил, Corolla подсили статуса си на най-големия бестселър на света. И все още е доста по-напред от "вечния втори" Volkswagen Golf, който е със 7 години по-млад от японския конкурент и все още чака да достигне бройката от 40 милиона произведени машини.

Ако трябва да сме честни (макар надали има голямо значение), с табелата Corolla се предлагат няколко различни видове купета - хечбек, седан, комби, купе и дори миниван. Скоро към тях ще се присъедини и моделът с повишен клирънс Corolla Cross, който несъмнено ще допринесе за още по-добри продажби, предвид глада за подобен тип машини.

Според изчисления на специалисти, на всеки 28 секунди се продава по един автомобил Corolla, като моделът е наличен в 150 държави от целия свят. Автомобилите, носещи това име се произвеждат в общо 12 завода, на почти всички континенти. Първият експортен пазар на японския автомобил е Австралия, където през 1966 година са лансирани първоначално 15 машини с 1,1-литров двигател.

Последното поколение Toyota Corolla е на пазара от 2018 година, като освен кросоувър версията се очаква и "горещ" GR вариант на хечбека с 1,6-литров 3-цилиндров турбобензинов двигател, като този на GR Yaris. Както и "по-малката оса" и тук ще има 4х4 задвижване, плюс механична скоростна кутия. По-късно ще се появи и малко по-практична спортна комби версия, която ще е оборудвана с двулитров бензинов мотор и хибридна система.

Кратка разходка из поколенията на Corolla може да направите в галерията ни:

fallback
  • #21
    до 18 ( преди 3 години )
    Именно - сблъскал си се неусетно с "Парадокса на фолксваген". Какъв е този парадокс? Ами това, че старите фолксвагени на 10, 20 и т.н. години, са по-здрави и по-надеждни от новите фолксвагени, а това е така, защото на един фолксваген за десетина години му е сменено всичко, поне по два пъти и така е станал доста по-здрава кола. Разбира се, за сметка на нещастния собственик.
  • #20
    Коко ( преди 3 години )
    Японеца е бог в електрониката,но при колите швабите са номер едно. И една корола никога не може да над живее голфа.
  • #19
    Коко ( преди 3 години )
    Японеца е бог в електрониката,но при колите швабите са номер едно. И една корола никога не може да над живее голфа.
  • #18
    младен ( преди 3 години )
    Радват ме тук повечето отре.пки лаещи че била скучна кола. Ми то в статията си го пише - тази кола я купуват потребители. Т.е. искат да я ползват а не да се занимават с глупости от сорта през ден при кварталният гаражен разбирач "майстор" успокояващ те с думите "Сега ще ти я направя да върви много и да не харчи"Тия лаещите едвали имат пари да си купят нещо повече от премиум скрап за 5000лв ама лаят против нормалната, ама чисто нова кола
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Единствената полза от големите продажби е спестяването. Въпросът е къде отива спестеното. При немците - в топ оборудване, най-нови технологии, отлични настройки, тишина, лукс, качество. При японците - в джоба на Тойода-сан. Да се радваш, че Корола е най-продаваната кола, е като да се радваш, че някой ти е забил нож в гърба.
  • #16
    Траун ( преди 3 години )
    Най продаваният модел е Ф-150...И малко уточнение,основно в щатите.Ай със здраве!
  • #15
    Павел ( преди 3 години )
    Айде стига с тия Тойоти, стига с тая прехвалена надеждност. Кренвиршите са много по продавани от чистото месо и луканката, всички знаем защо!
  • #14
    Абе ( преди 3 години )
    Гледам по улиците масово шпорят доста читави бройки Golf 3 на почти 30 годинки и собствениците им досега не са разбрали за "програмираното" им разваляне. От друга страна "здравите" Короли от седмо поколение 1991-1998 г. вече не се срещат, защото отдавна са на скрап.
  • #13
    Бакалов ( преди 3 години )
    Имам Корола хибрид на 110к км и няколко други автомобила 2012-2020. Нищо не съм пипал по Королата и за среден клас е отлична, особено окачването. Разход 5 /газ за автомат с 50% градско!!! Хвалете си Головете, аз ще си карам 4-те Тойоти.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Това с програмирания живот на немските коли съм го чувал, но след 20 години работа с немски инженери мога да кажа че не е вярно - те просто толкова си могат.
fallback
Последни