IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Американската армия създаде нов тип дизелов двигател

Агрегатът ще е модулен, ще може да се електрифицира и ще предоставя солидна мощност

Нуждата от напредък към електрификация и генерално към "по-зелена мобилност" не се ограничава само до автомобилната индустрия. Може да звучи странно, но засяга и въоръжените сили по света. И пресен пример за това е подписаният от армията на САЩ договор с компанията Cummins за разработка на ново поколение армейски двигател.


Cummins ACE


Договорът на стойност от 87 милиона долара е за разработката на нов и ефективен дизелов двигател, наречен Advanced Combat Engine (ACE). Както подсказва името му, той ще се използва за бойни машини, като целта е да е по-ефективен от настоящите агрегати. Крайната цел е да се повиши мощността, да се подобри топлинното разсейване с около 20% и по този начин да се оптимизира разхода на гориво, който да е средно с около 13% по-нисък от този при настоящите двигатели.

Новият боен двигател ще е със срещуположни цилиндри (боксер) и ще може да е модулен с променлива конфигурация - с 3,4 или 6 цилиндъра, като мощността ще варира от минималните 750 до поне 1500 конски сили. В допълнение, новият агрегат ще може лесно да се комбинира с различни хибридни системи. Така ще бъде решен проблема с разработката на много и различни мотори, което ще доведе до намаляване на последващите разходи за създаване на отделни хибридни двигатели.


Hummvee


Договорът е подписан съвсем скоро между Американския департамент по отбрана и Cummins, като ще продължи няколко години. Основна цел е да се създаде модулна технология, с широк потенциал за приложения, която не само да се използва на превозни средства от различен тип, но и да е ефективна при екстремни условия и бойни мисии.

Новият ACE двигател освен за новоразработени армейски превозни средства, ще може да се използва и при настоящи машини на служба от по-ново поколение, както и като допълнителен агрегат за съществуващите конвенционални и хибридни системи.

0 от 500
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И защо реши че ако танка е дизелов не може да се удари с Джавелин?Руските Корнет например не са ич а ми са с лазерно насочване както и южноафриканските Ингве които па са лазерни.
  • #9
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Калоян ( преди 2 месеца )
    Т.е американската армия не е създала никакъв двигател, и фирма не е създала двигател , а само е подписан договор. Големи журналисти голямо чудо....
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Обективно ( преди 2 месеца )
    всичко що е IR e heat seeker. т.е като се почне от Джавелин и се стигне до AIM-9 Sidewinder. Не знам какви точно други ефективни ракети срещу танкове има - може би РПГ-7, но това ефективно срещу сирийски Т55. Срещу модерна армия е друга работата, щото там първо авиацията вършее и чак после влизат танкове и пехота + супервизиране от бойни дронове и прочее, отделно всички оръжейни системи в боя си комуникират. Та вероятността някой да нацели модерен танк с конвенционална ракета е доста нищожен.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Разбира се,че има и други решения....в локомотивите например дизеловият агрегат се ползва за произвеждане на ток,а самото движение се осъществява от мощни електромотори....всеки знае колко хиляди тона е една средна композиция. Друг въпрос е дали ще има място за такъв генератор в танк например...
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Кой би тръгнал да използва оръжие с топлинно насочване срещу танк.Оръжието с топлинно насочване се ползва срещу ударни самолети и вертолети танкът има по-дебела броня освен това тезди ракети са скъпи и по труднодостъпни.Срещу танкове си има други ракети далеч по ефективни и те не са с с топлинно насочване.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Обективно ( преди 2 месеца )
    Имам грешка в коментар 3 , исках да кажа 1 800 000 литра на ден.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Обективно до #2 ( преди 2 месеца )
    До колкото знам Ейбрамса има голям проблем с излъчването на прекомерна топлина от турбината и следователно е лесна мишена за оръжия с топлинно насочване. Ще е интересно да се види дали ще продължат да залагат на турбините или ще карат на по конвенционални решения.
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Обективно ( преди 2 месеца )
    Най големия потребител на гориво на планетата е американската армия по време на пълномащабни бойни действия. По спомен разходваха по 180 хиляди литра гориво на ден. Та разбираемо е защо искат да оптимизират нещата...Хубавото на всичко това като технологии е, че ако се окажат успешни и удачни, ще пуснат технологията и за цивилна употреба.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Има и се нарича газотурбинен двигател има го в Ейбрамс Т-80 и тн.
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За тежки машини като военните, особенно танковете са нужни много мощни и нискооборотни двигатели с много нютометри, няма как да е друго освен дизел.