fallback

„Бебето на Tesla” е готово да излезе на пътя

Най-евтиният модел на бранда ще струва 25 000 долара, но не и в Европа

Първите прототипи на най-евтиния електромобил на Tesla, който вероятно ще се казва Model 2, ще започнат пълноценни тестове до края на годината. Досега се твърдеше, че компактният хечбек ще излезе през 2023 година, но според последните сведения появата му ще бъде изтеглена за по-рано.

Информации от Китай сочат, че най-евтината Tesla вече е напълно готова, като доставчиците на компоненти и оборудване вече са предупредени да се подготвят за старт на серийно производство още в края на 2021година. Компактният модел е бил одобрен от Илон Мъск, като вече е ясна и цената му – 25 000 долара.

Подобна стойност ще бъде постигната благодарение на намаление на производствените разходи, тъй като новият електромобил ще използва повечето компоненти на Model 3. Батериите от ново поколение ще позволят намаляване на цената под 100 долара за кВт/ч, като едновременно с това пробегът ще бъде увеличен с 16%. Прогнозите за Model 2 (все още името не е потвърдено) са 400 автономност при използване на акумулатор с капацитет 50 кВт/ч.

Любопитното е, че цената от 25 000 долара ще важи за САЩ и Китай, където сегашният най-евтин електромобил на Tesla – Model 3, струва 35 000 долара. В Европа „Бебето на Tesla”, както вече някои наричат компактният електромобил, ще бъде по-скъпо – около 30 000 евро.

Снимка: Insideevs

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Никой не реве срещу ДДС, ревем, че ако цената за САЩ и Китай, бе същата и за Европа, разликата с ДДС, щеше да е цена с 21000 по-евтина. Защо е по-скъпо за Европа? Същото е и с останалите им модели.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    лудия, тесла има печалба от 1 милиард долара за миналото тримесечие, ти колко имаш?
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    много добра цена, това ще притисне останалите играчи да свалят цената за да не им ръждясва продукцията по складовете
  • #8
    Nev ( преди 2 години )
    Това е доста добро предложение от водещия играч на пазара с електромобилите, но все пак зависи и от екстрите с които ще се предлага. Ако малко и зарядната инфраструктура се развие в БГ, не бих се замислил много, преди да инвестирам в подобен автомобил.
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Кефи ме как правите сметки за нероден Петко, Илон като каже добро утро се обърни да видиш къде е слънцето. 21ва година... ама кой век :D
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    срещу ДДС-то и плоския данък ли ревете? хехе
  • #5
    VAYK ( преди 2 години )
    Зоито (най продавания електромобил в Европа) е малко по- малко от 30 000 евра, а това ще е по- голямо и с по-ниска цена от от Айде 3, което пък е в неговия клас! Има как да стане сериозен играч в ЕУ-то!
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    По високата цена, води и до по-високо ДДС. При 41000лв с ДДС става 49200лв. при 58500лв. с ДДС става 70200лв. Разликата става 21000лв.
  • #3
    До 2 ( преди 2 години )
    Не всички хора са съгласни да ги цакат с двойна цена.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    руснаците правят някакъв джоган за 10 000 евро, ти лично може и да в преводни рубли да го купиш
fallback
Последни