fallback

Toyota представи топ-версията на Land Cruiser 300

Вместо да се фокурира върху производителност, GR Sport залага на офроуд (ВИДЕО)

В началото на юни Toyota представи новото поколение на Land Cruiser 300, а сега японският производител разкри нови подробности за гамата на модела, като акцентира особено върху топ-версията GR Sport. Вместо да се фокусира върху производителността, Land Cruiser GR Sport се стреми към по-добри характеристики за офроуд, съчетани с по-агресивен външен дизайн.

Инженерите на компанията са категорични, че в случая с Land Cruiser са искали да създадат кола, която да е „сигурна и лесна за управление, но все пак тя трябва да се справя и в най-тежки условия“. Затова вариантът GR Sport е разработен с помощта на състезатели, които са участвали в рали „Дакар“. Именно новият Land Cruiser ще застане на старта в категорията за серийни автомобили през 2023 година.

Като дизайн версията GR Sport се отличава от всички останали Land Cruiser, благодарение на специфичната за версията каросерия. Това включва преработена предна броня с надписи „Toyota“ и по-малко хром на голямата решетка. Този вариант на всъдехода получава 18-цолови джанти с 6 спици, както и нови задни броня и калници.

За разлика от луксозния бежов цвят, използван във версията Land Cruiser LX, интериорът на GR Sport съчетава черна и тъмночервена кожа. В оборудването на всъдехода влизат 12,3-инчов екран на информационно-развлекателната система, интелигентен ключ за стартиране, подглавници, спортен волан, както и декоративни елементи от карбон на централната конзола и във вътрешната част на вратите.

Версията GR Sport запазва 3-редовата, 7-местна конфигурация на Land Cruiser 300, като ще се предлага с представените вече два двигатели – бензинов и дизелов, чиято производителност няма да се променя. Това означава, че всъдеходът получава 3,5-литров бензинов агрегат с двойно турбо V6, произвеждащ 415 к.с. и 650 Нм, или 3,3-литровият V6 дизел също с двойно турбо, развиващ 309 к.с. и 700 Нм. И двата двигателя са свързани с 10-степенна автоматична трансмисия с директно превключване, която помага за икономия на гориво, изпращайки мощност на четирите колела.

Стандартното оборудване на GR Sport включва предни и задни електронни блокировки на диференциала (за разлика от други варианти, които имат само допълнителна блокировка на задния диференциал). Друга полезна функция е електронно-кинетичната система за динамично окачване на Toyota (E-KDSS). Тя представлява електронно управлявано окачване, което автоматично и независимо регулира предните и задните стабилизатори, реагиращи на индивидуалните условия под всяко колело.

Системата E-KDSS предлага повишена стабилност при шофиране в града и намалява вибрациите, като същевременно допълнително подобрява характеристиките за офроуд. Самото окачване – с двойни лостове отпред и твърда задна ос, е с напълно преработена геометрия. Благодарение на това, неговият ход е удължен и това подобрява значително офроуд-характеристиките на модела.

Още снимки на Land Cruiser 300 GR Sport - вижте в галерията:

Снимки и видео: Toyota

fallback
  • #4
    Цацар Гешев ( преди 3 години )
    GR Sport, не е топ версията на модела, а е офроуд версията. Както винаги, гугъл преводач е объркал превода, а Петърчо понеже не може да чете, няма как да оправи нещата.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    След като всички ги осмяха за копирането на Кадилак са решили да сложат надпис Тойотка, който се вижда отдалеч
  • #2
    Докторът ( преди 3 години )
    Какъв офроуд на този тир
  • #1
    none ( преди 3 години )
    Състезатели от рали Дакар, помагат в разработката на камион, с който повечето клиенти ще ходят до мола. Звучи ми съвсем логично предвид допълнителните пари които ще поискат от Тойота за този иначе съвсем неизползваем в последните години СУВ (да от някогашната здрава машина е останала само цената и старата слава). Нали не си представяте че ще успеете да завършите дори един етап в Дакар с тази "специална" версия ;)))
fallback
Последни